Gå til innhold

Min kusine mistet sin datter i natt


hildesaa

Anbefalte innlegg

Jeg har ei kusine som fikk baby 6 juni. I natt døde babyen hennes pga infeksjon. Jeg har grått helt siden jeg fikk den sjokkerende og triste nyheten og har så vondt av henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne, men tenkte jeg ville prate med henne snarest, tror dere det er dumt? Hva skal man si i en sånn grusom situasjon?

 

Klem fra meg som er så glad i henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der er igrunen ingenting en kan si. Men som jeg selv erfarte så hadde en det så vondt at en kan ikke si noe galt, ingenting er likevel verre enn å miste barnet sitt. Bare vær der for henne.

Kanskje du kan tipse henne om siden www.englesiden.com. Dette er et lukket forum der hun kan møte mange (desverre) andre som har opplevd det å miste barna sine.

Men tror du gjør lurt i å prate med henne nå. Det blir ikke noe "morsomt", men når en har først gjort det da er det mye enklere neste gang. En må bare hive seg ut i det. Vi fikk en flott bok etter at Johanna døde - "Sommarlandet" av Eivind Skeie. En kristen bok som handler om hva som skjer når en dør. For meg har den vært til stor trøst (selv om jeg ikke regner meg selv for personlig kristen). Den har ihvertfall gitt meg et lite lite håp om at Johanna har det bra der hun er. Bare et lite tips.

 

Masse store klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns absolutt du skal ta kontakt med henne og la henne vite at du stiller opp, kanskje legge frem et ønske om å få se den lille engelen hennes, så du kan få dele de få minnene de får. Husk å få henne til å ta avtrykk,masse bilder, filme, evt hårlokk. og viktigst av alt... holde henne... noe jeg selv aldri fikk gjort. det vil gnage i meg til dagen jeg dør. Prøv å tenke igjennom hva du sier før du sier det. veldig mange kommer med teite uttalelser uten å egentlig mene noe vondt med det.feks at det er en mening i alt, eller at hun kan prøve å få en til eller slike ting. Det er sårende for en mor å høre, jeg er sikker på at det ikke finnes noen større smerte enn å miste et barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye for tapet til av din kusines lille baby! Det er alltid så ufattelig trist å lese om andre som opplever å miste et barn. Verden er urettferdig!

 

Som en annen sier litt lenger opp, så anbefaler jeg også englesiden. Både for deg og for din kusine. Hvis du går inn på www.engelsiden.com, så er det noe som heter "ABC for pårørende" i margen på venstre side. Leser du det som står der og har det i bakhodet, så tror jeg det vil være lettere for deg å stille opp for henne. Jeg synes det er kjempe fint gjort av deg å ville stille opp for henne. Ikke vær redd for å ta initiativet til å prate om babyen hennes. At andre tar intiativet til å prate føles ofte godt for en englemor. Man blir ofte redd for at man selv tar opp saken for ofte, og at andre skal bli lei av å snakke om barnet man mistet.

 

En stor trøstende klem til deg og din kusine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var virkelig trist å høre.Forferdelig når slikt skjer.

 

Det er ihvertfall viktig at du snakker med henne,svært viktig at du lytter til det hun har å fortelle....spørr gjerne om du får se babyen.(visst du da klarer og sterk nokk til å se babyen)

 

Av egen erfaring gledet det meg selv,at noen ville se bilde av våres lille Camilla.Ville jo at andre også skulle se,hvor lita og vakker hun var allikevel.At hun var lita og nydelig...selv om hun ikke var fullbåren og kom så altfor tidlig.

 

Veldig viktig som sagt å snakke med moren og lytte.Ikke bare i begynnelsen,men også frem i tid.

 

Sender trøsteklemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...