Gå til innhold

Hvor lang sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 20.september og har vært sykemeldt 50%. Men nå må jeg til legen for å få 100% sykemelding fordi jeg har blitt værre (BL). Derfor lurte jeg på hvor lang tid en lege kan sykemelde meg? Jeg tror ikke at jeg klarer å jobbe noe mer før termin så kan legen sykemelde meg fram til da, eller kan man bare skrive ut èn måneds sykemelding av gangen? Syns det er tungvint å springe til legen hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er i samme situasjon og får sykemelding for en måned av gangen. Det er aldri noe problem å forlenge, men trygdeetaten er blitt strengere. Etter ca 8 uker skal det settes opp samtale med deg og legen, det samme med arbeidsgiver. Dette er lovfestet. Enda godt det er gratis legetjeneste når man er gravid ; ) Lykke til og god bedring,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må jeg gå til legen å få en sykemelding hver måned? Det blir jo ikke så mange ganger da siden jeg skal ut i permisjon. Er det vits med en slik samtale etter 8 uker dersom det bare er 2-3 uker igjen til premisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemedlt frem til permisjonen begynner pga bekkenløsning og kynnere, som blir verre når jeg anstrenger meg. Var ikke noe problem for legen min å sykemelde meg hele veien ut! Har vært sykemeldt (50%) fra begynnelsen..

 

Snakket med trygdekontoret ang de samtalene, men når du er gravid trenger du ikke å ha de oppfølgninssamtalene, fordi du er jo ikke sån "syk".. Det vil jo gå over etter fødseln liksom.. Trygdekontoret sender ut sånne felles brev til alle som vært sykemeldt en hvis periode, og erbjuder deg en samtale hvis du har mulighet å komme deg tilbake i arbeid... Ringte dem å spurte vad dem mente, å hun dama sa bare dette brevet gjelder ikke deg, du er jo gravid..

 

Så jeg trur ikke det skall være noe problem i det hele tatt! Bare snakk med legen din du, så ordner de det sikkert, hvis du føler det er behov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sm til jeg skal i permisjon, men han gir "bare" for 1 mnd i gangen! Han sa at jeg bare kunne ta kontrollene der samtidig vist jeg ville, er jo lettvindt da :-) Jm kan jeg også dra til hvis jeg føler behov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...