Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Reiner med vi skal være ca 40 gjester. Har noen tips til hvordan vi kan gjøre brylluppet billigst mulig, uten å servere stekt ris. Tips til hvor vi kan arrangere bryllupet i Sandnes/stavanger området...Jeg skal kjøpe brukt brudekjole. Innvitasjoner og bordkort lager vi selv på data.
Beama Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Har hørt at noen har laget spleisefest i bryllupet sitt... Alle tar med det de selv vil spise ( kanskje grillmat, så stiller dere med grill og drikke), Eller man kan lage koldtbord selv...det koster ikke så mye... I min svoger sitt bryllup serverte de rømmegrøt, men det var langt oppe i gudbrandsdalen da... så der passet det liksom litt inn da...
Lis67 Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Når skal du gifte deg? Da begge mine søstre giftet seg skjedde det på sommeren. De sparte enormt mye penger på at vi fikk gå i hagen til mamma's venninnner og forsyne oss med blomster som vi lagde dekorasjoner av. Koselig ting å gjøre sammen, og mange penger spart. Kjøpte bare noen få roser hos blomsterforhandler.
kokka Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Min Venninne, serverte spekemat i sitt bryllup. Og det er noe de fleste liker. Lag bryllups kaken din selv og pynt den med roser. Dekorativt og mye billigere enn å bestille den igjennom bakeriet. Få familien til å ta med en kake hver. Det skal vi. Bruk alle dine venner og familie. Har du noen som er musikalske, gode til å sminke, flinke med hår etc. Bruk dem. Det er det dem er der for. Eller: Lag toro suppe, som er tilsatt ekstra krydder og litt grønnsaker til forett. ( Ingen som vil merke at det er Toro), Med First price baguetter til. Hovedrett: Kjøp kjøtt da det er på tilbud. Så har du mange varianter. Dessert: Frisk frukt/ (lune)bær fra venner og families hage. Med litt vanilje saus på. kjempe godt. Eller ta kontakt med et sykehus kjøkken eller annet institusjons kjøkken. Mange av de driver med catering. Ikke så mange som vet det. Men det er som regel mye billigere enn andre caterings firmaer.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Jeg lagde maten selv og fikk hjelp av lillebrors venner til det som skulle være varmt samt servering... Betaling til dem var alle rester de kunne spise og fest etterpå. (med drikke) Laget tapasbuffet da det er enkelt å lage på forhånd og du har mange muligheter! Handlet kjøtt i sverige og grønnsaker etc på importbutikk (tyrkershappa)... Alkohol ble kjøpt på danskebåten og i sverige i noen runder. Svigermor laget bryllupskaken, svigersøster blomster, venninner stod for hår og sminke... jeg hadde 38 gjester og endte opp på ca 15000 og da kjøpte jeg NY kjole og dress til mannen min, samt skjorter og slips til forloverne så de var like:)
VinterSol+2 Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 vi lot være å servere alkohol i vårt bryllup. det sparte vi MASSE penger på. Ikke alle som føler de kan gjøre det da, men vi er i den situasjonen at det er enkelte familiemedlemmer som ikke bør utsettes for fristelsen, så da var valget lett. Har vært i bryllup der de serverte herljunga cider fra sverige. det ble faktisk veldig populært, for det var så varmt, og den cideren er veldig frisk og god! Ellers kan mannen din leie dressen sin, hvis han skal ha sjakett eller lignende. Jeg har forøvrig en veldig pen brudekjole som jeg selger til 4000 med slør om du er interessert. str 36/38 med mulighet for å sy ut;)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Jeg er også på utkikk etter brukt kjole. Hvilken kjole har du? Har du noen bilde av den som jeg kan få se?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå