Gå til innhold

Gradert sykmelding og ferie...


Gravid med nr. 3

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet... jeg var hos legen i dag og er 50% sykmeldt. Hun tenker jeg skal være det en god stund fremover, d.v.s. også gjennom ferien. Hun mente da at jeg ville få tilbake halve ferien (50%) på et senere tidspunkt. Stemmer dette? Jeg synes å ha lest her et sted at noen sa man måtte være 100% sykmeldt for å få tilbake ferien. Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen min sjekket opp nettopp det der, og om man ikke er helt sykmeldt får man ikke igjen ferien, med mindre man er innlagt på sykehus. Sånn er det hvertfall i det offentlige. Jobber i kommunesektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det har jeg lurt på selv også.

 

Men en annen ting... jeg var innlagt sykehus hele romjula (de 4 jobbedagene) da vi mistet veslejenta vår. Fikk jo sykmelding da, og til februar, men fikk ikke tilbake ferien min, for jeg hadde bare hatt ferie i 4 dager. Man må være sykmeldt sammenhengende i 5 dager av sin ferie for å få tilbake fikk jeg beskjed om.

 

Det jeg lurer på er, får man tilbake alt dersom man har vært innlagt sykehus, eller hvordan er det? Noen som veit? Jeg kan jo undersøke på jobben igjen. Synes det var smålig av de å ikke gi meg de 4 feriedagene tilbake. Jeg ville jo ikke ligge der og føde henne altfor tidlig jeg. Har nesten lyst til å si til "høyere" makter der jeg jobber akkurat hva som skjedde. Blir litt bitter. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...