Gå til innhold

Sosialkontoret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Samboer er student og får 6000-, i mnd som studielån,jeg er arbeidsledig.Ingen inntekt...Noen som vet om jeg har krav på noe fra sosialkontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp det har du absolutt! Gå å snakk med de, så får du en søknad =) De dekker som regel strøm, husleige og man får så og så mye i livsopphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får minste bidraget som er over 9000,- regner jeg med.

Er du ikke student eller no?

Om du studerer som typen din blir lånet omgjordt til stipend og stiger til over 9000,-

 

Gå inn på www.trygdeetaten.no

 

der står satsene på hva du evt har krav på å få.

 

lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke du arbeidsledighetstrygd da?

Du kan gå å melde deg på aetat som jobbsøker , så får du arbeidssøker trygd fra dem , det går vel ca 2 mnd fra du søker til du får.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare en opplysning til.. satsene på trygdekontoret og sosialkontoret er forskjellige..

sosialkontoret har sats på livsopphold på kr 4270 kr i mnd + dekning av husleie og strøm (hvertfall i kommunen min..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og satsene til sosialkontorene er ulike fra kommune til kommune. i Bergen f.eks. for en enslig voksen person er livsopholdsatsen til sosialkontoret på kr 4679 per måned.

 

Dagpenger fra aetat har man forresten ikke rett på om man har vært student uten å ha jobbet ved siden av... man må ha hatt inntekt for å få dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har du....dere skal som samboere ha ca 12000kr tilsammen pr. mnd...det er et minstekrav....og et tillegg på ca 500kr pr. barn...

gå å hør med dem:-)

mulig satsene har endret seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men viktig i forhold til sosialkontoret og hjelp derfra er jo at om du har sparepenger, må disse brukes først. Og satsene er som sagt ulike fra kommune til kommune. Tar du kontakt med ditt sosialkontor kan de hjelpe deg der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...