Gå til innhold

Utro -alltid utro??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på... hvis mannen har vært utro, kan man da noen gang stole på han igjen?

Og kan en psykolog være til hjelp? Man vil kanskje føle seg tryggere når en profesjonell har uttalt seg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært utro mot en tidligere kjæreste, men vil aldri være det igjen. Siden jeg vet hvor meningsløst utroskap er og hvor mye det ødelegger, tror jeg kanskje jeg er mer bevisst på å ikke være det enn de fleste som ikke har vært utro. Dessuten er jeg mye gladere i mannen min, enn jeg var i eksen. Man må se an situasjonen. Har mannen din hatt et forhold i flere måneder, og klart å holde det skjult uten store samvittighetskvaler, vil jeg vel påstå at han er ett skummelt kort å satse på. Har det skjedd en gang, etter altfor mye alkohol, hadde jeg kanskje tilgitt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt todelt tror jeg.

 

Selv om en har vært utro mot tidligere partnere, vil det ikke si at en trenger å være det mot senere partnere.

 

Men når du først har krysset grensen i et forhold og vært utro så skal det mye mindre til for å krysse den igjen.

 

Jeg hadde aldri klart å satse videre på en som hadde vært utro mot meg. Grunnen er at tilliten er brutt og jeg aldri hadde klart å stole på den personen igjen. En psykolog hadde ikke hjulpet meg her.

 

Jeg opplevde jo dette i høst. Mens vi gikk i familieterapi (forebyggende, ikke fordi vi hadde store problemer) så innledet han et forhold til en kollega. Han ga aldri uttrykk for at noe skjedde og sa jo også i samtalene at vi hadde det så utrolig bra sammen om dagen. Det viste seg i ettertid at han hadde pratet usant hele veien og egentlig vært i et annet forhold flere måneder (dette var visst andre gangen med en kollega).

 

Så mye for gubber som er hjemme sammen med familien på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ha fordommer mot menn eller nå....men tror men som har vært utro har større sjanse for å gjenta det en en kvinne som har vært utro. Jeg kjenner sååååååå mange men som ER utroe mot sine kjære...kjenner kvinner også...men det er kanskje 2 stk...mens de mennene jeg kjenner er vel 7 stk!

Jeg er den venninnen de forteller alt til liksom....vet at det er mye for noen av dem å bære....å skjule osv. Mens andre rett og slett ikke har dårlig samvittighet i det hele tatt!

 

Min personlige erfaring på dette området er også at en gang utro...flere gang utro. Er så lett å tenke: Har jo allerede vært det en gang så hvorfor ikke en gang til? Og det de ikke vet har de ikke vondt av... Er jo så spennende å gjøre noe forbudt også liksom...

Jeg selv har aldri vært utro! Skal aldri være det heller! Det avler for mye dårlig...når man først har fått tilliten brutt.....ja...da er det utrooooooolig vanskelig å opprette den igjen...desverre.

Faren til mine barn var utro mot meg...sa det aaaaaaldri skulle gjennta seg lovet bot å bedring....jeg gråt i 2 dager. Men så viser det seg at når jeg nettopp hadde født vår datter så var han utro igjen.... Så....vet ikke hva du tar ut av denne historien..

Men min personlige mening er:

-Om kjæresten din er utro DUMP HAN fort! Så får du allefall vist at slik oppførsel er uakseptabelt! Og om han virkelig elsker deg...så jobber han HARDT for å få deg tilbake! Å om han ikke gjør det så har du allefall tatt rette valget. Om du godtar og tilgir slik oppførsel så er sjansene dessto størr for at han gjør det igjen! Og bare forventer du tilgir han den gangen også.... Ikke la NOEN oppføre seg slik mot deg...det er rett og slett utilgivelig! Han leker med deg som hans kjæreste og mor til hans barn...setter hele familien deres på spill for et knull!!!! Nei.... DUMP HAN! Så får du se om han jobber for å få deg tilbake....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ha fordommer mot menn eller nå....men tror men som har vært utro har større sjanse for å gjenta det en en kvinne som har vært utro. Jeg kjenner sååååååå mange men som ER utroe mot sine kjære...kjenner kvinner også...men det er kanskje 2 stk...mens de mennene jeg kjenner er vel 7 stk!

Jeg er den venninnen de forteller alt til liksom....vet at det er mye for noen av dem å bære....å skjule osv. Mens andre rett og slett ikke har dårlig samvittighet i det hele tatt!

 

Min personlige erfaring på dette området er også at en gang utro...flere gang utro. Er så lett å tenke: Har jo allerede vært det en gang så hvorfor ikke en gang til? Og det de ikke vet har de ikke vondt av... Er jo så spennende å gjøre noe forbudt også liksom...

Jeg selv har aldri vært utro! Skal aldri være det heller! Det avler for mye dårlig...når man først har fått tilliten brutt.....ja...da er det utrooooooolig vanskelig å opprette den igjen...desverre.

Faren til mine barn var utro mot meg...sa det aaaaaaldri skulle gjennta seg lovet bot å bedring....jeg gråt i 2 dager. Men så viser det seg at når jeg nettopp hadde født vår datter så var han utro igjen.... Så....vet ikke hva du tar ut av denne historien..

Men min personlige mening er:

-Om kjæresten din er utro DUMP HAN fort! Så får du allefall vist at slik oppførsel er uakseptabelt! Og om han virkelig elsker deg...så jobber han HARDT for å få deg tilbake! Å om han ikke gjør det så har du allefall tatt rette valget. Om du godtar og tilgir slik oppførsel så er sjansene dessto størr for at han gjør det igjen! Og bare forventer du tilgir han den gangen også.... Ikke la NOEN oppføre seg slik mot deg...det er rett og slett utilgivelig! Han leker med deg som hans kjæreste og mor til hans barn...setter hele familien deres på spill for et knull!!!! Nei.... DUMP HAN! Så får du se om han jobber for å få deg tilbake....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en notorisk utro mann.. (ikke far til barna mine)

Jeg tilga 3 ganger.. Vi bodde ennå sammen, men så mye var ødelagt allerede.. Følelser, repsekt og tillit..

 

Derfor kunne det ikke vare, og etterpå finner jeg ut at han har gjort det flere ganger.. Føler meg tråkket på, kjørt over av ett tog +++. Det han gjorde var utilgivelig! Og han kommer til å gjøre det igjen.. mot andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er helt enig med innlegget til inzaidaz. Jeg dumpet min utro samboer og barnefar - og har ikke angret siden!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja jeg vet ikke helt jeg... barnefar var utro mot meg flere ganger... og han har vært det igjen med andre vet jeg... så akrautt i hans tilfelle tror jeg det stemmer en gang utro altid utro...

men så har jeg et annet tilfelle, han jeg er sammen nå var utro med meg... og vi kunne ikke hatt det bedre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Takk for den!

Tenkte: kommer det ikke en kommentar her som sier at det finnes utro menn som kan tilgis og etterpå slutte med utroskapen, så er det over og ut med meg og pappan til jenta mi...

Men, dersom det er en sjans, så vil jeg ta den! Vil at jenta mi skal ha en familie og vokse opp i!!! Ønsker meg flere barn også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker den var til meg... den over deg!

 

men jeg vet han ikke vil være utro mot meg... vi har vært sammen før(3 år siden) men så var det så mye som kom i veien at det ble slutt, så ble jeg gravid og han fikk dame osv så møttes vi igjen på fest en dag og da begynte vi bare og rote osv og dagen etter gjorde han det slutt med dama si og sa ting som det var... så jeg vil da si at jeg er 100% sikker på at han ikke kommer til og være utro mot meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki!=)

Trodde han hadde vært utro mot deg jeg...

Hmm... men det finnes vel ærlige mannfolk der ute, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda finnes nok det ;) jeg vet ihvertfall at jeg har funnet meg en hihihih..... =)

 

 

neida jeg var den han var utro med, liker det ikke men vi hadde det så bra da vi var sammen at da vi møttes så bygde vi bare videre på det med en gang vi begynte snakke sammen.... vi snakket såååå lenge og da fant vi ut at dette bare klaffet skikkelig =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja håper jeg og!

 

håper virkelig du finner en du kan stole på og bli glad i, det unner jeg dere alle her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...