Gå til innhold

Har du vært på UL, Kab?


Sunniva- og Majamamma

Anbefalte innlegg

Var det ikke i går eller i dag du skulle på UL?

 

Spennende.....

 

Jeg har time mandag kl. 13, det er jo bare SÅ lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du:)

 

Nei, jeg har time i morgen klokken 14, men skal vel inn tidligere for å ta blodprøve.. er nervøs jeg kjenner jeg. Denne uken har vært litt tung.. har hatt mye vondt i ryggen og en del kynnere.. blir nervøs av det.. Har ikke vært på jobb denne uken.. kanskje jeg hadde orket fysisk, men psykisk sett orker jeg ikke.. håper virkeig det er gode nyheter å få i morgen og at jeg kan få litt svar på dette med kynnere. Hva er mye kynnere i løpet av en dag? Jeg har hvertfall mellom 20 og 30 vil jeg tippe..

 

Skal bli deilig å få denne ul unnagjort (håper jeg), men hva gjør vi etter dette? Nå har jeg jo ikke flere ul! Tenkte jeg skulle spørre om det var noen mulighet for å få flere ul på Ullevål, forklare situasjonen...vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken blodprøve skal du ta? Tror ikke jeg skal noe sånt før UL....

 

Tror ikke det er farlig med mye kynnere, så lenge de ikke påvirker livmortappen - og det har du jo sjekka. Vet ikke hva som regnes som mye, egentlig....

 

Det er ikke uvanlig med flere UL, da jeg gikk med Sunniva hadde jeg UL i uke 27, 32 og 36 og 39. Husker ikke hvorfor jeg hadde i 27 (kanskje pga stort symfysemål?), men de tre siste var for å sjekke leiet. Sunniva lå i tverrleie lenge, nemlig... Jeg var skikkelig lei av UL forrige gang, og syntes det var litt mas, he he.

 

Uansett: Når magen vokser og man får mye kontakt i form av spark o.l. så har man heller ikke så stort behov for UL. Man kjenner jo babyen sin hele tida, og det er mye mer håndfast. Ikke sikkert du har så stort behiv for bekreftelse når du nærmer deg 3. trimester.

 

PS: Leste om barnerommet, hørtes kjempefint ut. Vi har jo kjøpt hus, og vi planlegger også en lys, nøytral farge på veggene samt eikeparkett :-) Men blir ikke å flytte inn før til våren, mini skal jo uansett sove inne hos oss de første 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blodprøven man tar i forbindelse med mor & barn undersøkelsen.

 

Synes det er rart at magen min ikke har vokst noe siden 15+0 jeg.. Jeg kan i allefall ikke se det.. Men symfysemålet stiger, så det er jo ikke noe galt sånn sett.. er så rart.. kanskje det virkelig er sånn som folk sier at magen plutselig over natten popper og og strutter av gravidmage?! Jeg synes liksom det høres så rart ut at den liksom kan komme over natten, men begynner kanskje å tro det må bli sånn.. spesielt siden magen er stått stille i vekst de siste ukene..

 

I går merket jeg tydelig en del bevegelse i magen. Jeg sier så sikkert jeg kan at det var babyn. Var moro og koselig. Men til kvelden da sambo skulle kjenne etter så var det helt stille, selvfølgelig.. Har ikke kjent noe særlig i dag, men sånn er det vel på dette tidspunktet i svangerskapet. I tillegg så ligger jo morkaken delvis foran så det kan jo ha noe å si det også..

 

Barnerommet vårt har stått klart lenge det..hehe:) men vi har brukt det til kontor i mellomtiden:)

 

Ja, ja... hatsjo!!!!! Nyser fælt om dagen, men gresspollen har ikke satt i gang ennå så det er vel noe annet som kiler meg i nesen tror jeg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...