Gå til innhold

føselspenger når jeg går på vdg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at hvis man er under studier når man får barn så får man studielånet omgjort til stipend eller fødselspenger. Men nå har det seg sånn at jeg har ikke noe studielån, og går dessuten på vdg, bor sammen med barnefar, får jeg noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da, du får det samme som jeg får, går også på videregående... Vi får engangsstønad fra staten, altså fødselspenger. Mener dette beløpet ligger på ca 34 000 hvis jeg husker rett, men det får man bare utbetalt en gang... Du får også barnebidrag fra staten på 940 kr mnd... er det noe du lurer på, så er det bare å ringe trydgekontoret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jo det si at hvis jeg hadde hatt studielån så hadde jeg fått mer da? det er jo teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har rett på studielån/stipend? Disse pengene får du i tillegg til engangsstønaden...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart deg under "gravid&student", klart du får fødselsstipendet ditt hvis du bare går på skolen 6 mnd før fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæ, jeg mener "ung&gravid". Går litt fort i svingene for meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedinnlegger her, til den andre anonyme? Hvorfor får du bare enganstatnad og ikke fødselstipend i tilegg??? Jeg håper og tror at jeg får det i tilegg, jeg får jo stipend nå og har rett på lån også. Så da ser det tydligvis ut til at jeg vil få dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...