Gå til innhold

Oppussing av barnerom - fargevalg


nr3 i mars

Anbefalte innlegg

Hei! Hvilke farger har dere tenkt til å ha på barnerommet? Vi vil ikke vite kjønn og derfor trenger jeg noen tips til fargevalg. Hadde vært mye lettere dersom vi visste hva det blir.... Må jo sette i gang med oppussingen snart siden rommet bør være godt utluftet før babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Jeg jobber som interiør kosnulent og har innredet mange babyrom der foreldrene ikke vil ha rosa eller blått :) Det er mange farger som fungerer til begge kjønn.

I hvilken retning er rommet, hvor stort er det og hvor mye lys får det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barnerom jeg. Skulle virkelig ønske det, ser for meg alt, med seng,gardiner, gyngestol osv...Men det blir ikke før til våren når vi skal bygge ut.Jeg er ikke tilhenger av å ha barnet på rommet så lenge, men da blir han 7-8 mnd. før han får eget rom. Blir det vaskeligere da tro? Tenker på det med søvn og forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige...Hvitt (pynte opp med sterke farger ellers), hmm..gå og finn noen malingsprøver på maxbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en nyyyydelig farge, cappuchino fra LADY. synes den var perfekt. Rommet er hvitt nå, og skal bevare listene og vinduskarmene etc hvitt, og med denne fargen synes jeg det ble en nyyydelig kontrast... så skal jeg heller ha rosa/blått sengetøy og småting rundtomkring. De har faktisk en veldig søt trebenk i rosa eller blå på Coop!Obs til 299 som jeg tror jeg skal kjøpe... (er plass til masse leker og rot inni den, praktisk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider