Gå til innhold

Hvilken str bruker deres 7 åringer i klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt blir 7 i sommer og har vokst masse etter jul. Plutselig var alt for lite.

Nå bruker han 128 i bukser (noen få ganger 122 om de er veldig store på str) Så bruker han 134 og 134/140 i gensre. 122/128 er alt for lite. Kan gå med 128 innimellom når de er store på str. Men stort sett når jeghandler på HM blir det 128 i bukser og 134/140 i gensre.

HVa bruker deres 7 åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi bruker for det meste 122, hender jeg kjøper 128 i genser. På KappAhl kjøper jeg for det meste alt i 128, synes det er veldig små str der.

Skrevet

gutten min brukte 116 da han var 7 (er nå 8år) han er kjempe tynn... nå bruker han 122... Mens jenta mi på 5 bruker 116 nå... kjempe forskjellige

Skrevet

jenta mi er lang, så hun bruker mye 134 i bukser, men også 128 og 140 (veldig forskjell på klær da...). gensere er vel mest 128 og 134. hun er nesten 130 cm lang da...

neste jente på 5 1/2 år bruker og mye 122 (noe 116, men de må nok bort nå). Hun er 122 cm lang

heldigvis har de et LANGT søskenbarn på 9 år som de arver masse av, og det er jeg veldig glad for siden de bruker nesten det samme i klær. Spørs hvor mye lenger de kan arve etter henne da. Toåringen vår kommer til å drukne i klær om de store ikke sliter de helt ut..hehehe

Skrevet

Jeg kjøper str 128 til gutten min på 7 år, akkurat passe synes jeg, enda han ikke er noen liten gutt, bare slank..Min utfordring er å få buksene til å henge på..litt bedagelig med tanke på beltebruk også min kar, hehe.. Sko bruker han rundt 33-34.

Skrevet

Min er 126 lang og bruker for det meste 128 i bukser, så da må jeg si jenta di er lang i beina.

Mine gutter er lange i armene. Skikkelig apekattarmer. har alltid brukt større str på gensre enn på bukser på begge gutta.

Skrevet

Samme problem her. Nå er han blitt noe kraftigere enn han var så nå begynner buksene sånn smått å holde seg på plass. Men yngste har store problemer med å holde buksene på for tiden. Må gå med seler.

Syns de buksene som de selger på cubus med strikk inni linningen er geniale. der kan man stramme strikken og gjøre buksa smalere (er strikk med hull i og knapper i linningen til å feste strikken i). Vet om mange med smale unger som bare kjøper disse buksene.

Skrevet

De adjustable waist- buksene (altså de med strikk) kjøpte jeg i går både på Lindex og HM. Mine barn er helt avhengige av disse strikkene, buksene passer ellers bare i livet når beina går til midt på leggen....

Skrevet

min lille snart 7 åring bruker str : 110 - 116 det ene er litt lite noen ganger og 116 er ofte litt stort, så hun er en fin midt i mellom str. akkurat nå.

i skjørt bruker vi mellom str:98 nog 104 for ellers faller de ned for strikkene er så vide. er ikke så flink til å sy inn slikt.

det er knøtta mi da hun er liten, men hverken jeg eller pappan var noe store vi heller som barn.

Skrevet

Min gutt er bare seks år, men han er lang. I gensere bruker han 134/140, i bukser er det litt forskjellig men det er vel 122/128 som passer best. Han er lang og tynn, så vi bruker buksered med strikk i linningen.

Skrevet

Gutten min blir 7 år i september, og bruker 122 pga lengden, men fordi han er så tynn passer 116 best i livet (bukser). Må kjøpe 122 med regulerbar midje..

122 i gensere / jakker osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...