Gå til innhold

er sykemeldt før jeg blir gravid, har jeg krav på fødselspenger


Fikk gutt 010607

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i snart 9 mnd pga at jeg har vært gravid og mistet i uke 27. var sykemeldt hele svangerskapet og litt etter. jobber nå 40 prosten.

nå tror jeg at jeg har blitt gravid igjen, og legen min vil sykemelde meg hele svangerskapet. Det vil jo si at jeg kommer til å være sykemeldt til sammen over et år.

Har jeg krav på permisjonspenger det året jeg går hjemme med babyen da??? og hvordan blir det med feriepenger året ettter?? Får helt angst jeg, for jeg har hørt at jeg ikke får penger i permisjonstiden.

 

hjelp.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hovedregler er at du må jobbe minst 6 månder ut av 10 før du ha barn til å få permisjon. Hvis du er sykemeldt fra jobb 6 månder ut av 10 månder før du fikk barn er det akkurat det samme, tror jeg, fordi du fremdeles har en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepenger teller på lik linje som vanlig lønn...! :) Hvor mye feriepenger du får kommer an på hvem som betaler ut sykepengene til deg. Får du direkte i fra tk eller arbeidsgiver? Hvis arbeisgiver betaler ut sykepengene, så vil du få feriepenger som vanlig.. Tk betaler kun ut feriepenger for de 48 første dagene som du er sykmeldt. Når du er i permisjon, så vil du få feriepenger for de 12 første ukene hvis du har 100 % dekning i lønn, hvis du har 80 % dekning i lønn, så vil du få feripenger regnet ut i fra de 15 første ukene av permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet kan vel bli om du har krav på sykepenger så lenge du har egentlig ikke krav på sykepenger lenger enn ett år, Men sykepenger teller i allefall på lik linje med lønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...