Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Min har fått mme siden han ble født (skulle ønske jeg kunne ammet, men). HS sa når han var 4 mnd, at han IKKE skulle overstige 900ml mme i døgnet, iallefall ikke før etter han var blitt 6 mnd. Så jeg pleide å notere opp hvor mye han drakk, slik at han ikke fikk i seg for mye. Han er jo stor og rund. Fra han var 4,5 mnd lå han stort sett på mellom 950 og 1000ml pr døgn. Altså litt over. Men nå har han begynt med grøt, og HS var veldig tydelig at den mme som bruktes i grøten skulle brukes av den 900ml døgndosa, ikke i tilegg til den. Så da var det å fortsette å notere. Har nå kommet opp i 1 posjon grøt, av ca 90 ml mme. Og noen få ts fruktpurè, og 4-5 ts middag pr dag. Og siste uka har mme inntaket ligget på 850........inkludert de 90 til grøten. Stusser over at han nå krever mindre mat.....trodde matinntaket skulle øke jeg. Eller minker mme inntaket, pga noen ts frukt, og noen ts middag?
Livmor Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Det er ganske mye mat i en porsjon grøt så det er ikke det minste rart at det går med litt mindre mme. Behovet for mme vil jo synke etterhvert som han får mer fast føde. Skulle de ha drukket like mye mme når de får flere måltider med fast føde i tillegg ville det blitt voldsomme mengder mat:)
Doja Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 det er ganske stor forskjell på helsesøstre her til lands.. min sa poden kunne drikke så mye han ville.. og han er 4 mnd og har drukket ca 1250ml i en mnd nå... er så fornøyd så... HS mente det er bedre enn å begynne med grøt... blir litt forvirra jeg når du skriver at de ikke skal overstige 900ml...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Oi....... Ja det er ikke rart at du blir forvirret nei. Det blir jeg også...jeg som har stressa med at det helst ikke skal overstige 900ml. Og når din ha sier 1250 ml, og min sier 900.....ja hva skal man tro da? Det er jo ganske stor forskjell på 900 og 1250 da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå