Gå til innhold

I hvilken uke fikk dere ordinær ul?


Nepa

Anbefalte innlegg

Jeg så utolmodig så utolmodig. Er nå i uke 17 og har enda ikke fått

inkalling til ordinær ul. Fikk mannen til å ringe Ullevål i dag, og de sa

at vi har fått time den 13. juli. Jeg vil da være i uke 22. Er ikke det veldig

sent?

 

Det er den samme uka vi har fått time hos jordmor. Synes det er veeldig

lenge å måtte gå helt uten oppfølging helt til uke 22 :o( Og jeg som

trodde det var litt ekstra oppfølging når en venter tvillinger....

 

Er det bare jeg som sutrer og er utolmodig, eller er dette sent? Når har

dere fått/vært til ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg var sent! Vi fikk i uke 19. Og det er kjempe lenge siden jeg fikk innkallelsen..........

 

Trodde du fikk bedre (mer) oppfølging når du ventet tvillinger jeg også. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt Ullevåll selv........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i uke 18. Fikk brev så fort jeg fikk fødeplass. Har du fått brev om fødeplass enda? Om ikke, er det mulig legen din ikke har sendt inn til sykehuset. Enten må du ta kontakt med legen, eller sykehuset. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, glem svaret mitt. Gikk litt fort i svingene. Når jeg leser litt nøyere ser jeg jo at du har fått sein time på Ullevål. Men ja, det var seint... Pleier å være uke 18-19, og som du skriver skal du ha nøyere oppfølging. Hvis du ikke er sykmeldt, så blir de fleste som venter tvillinger det rundt uke 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også time rimelig sent ja. Uke 21. Men da var jeg så utålmodig at jeg ringte og sa som det var, at jeg var engstelig (risiko graviditet) og dermed fikk flyttet timen litt. Var på ul når jeg var 20 uker da. Ville ringt hvis jeg var deg.-) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sent ut ja. Jeg skal dit når jeg er 18+1. Har lest at ultralyden bør være mellom uke 17 og 19 ettersom fosteret etter dette vokser svært individuelt, og det derfor blir vanskeligere å sette en termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått i uke 19 ( 18+3) , og fikk svar om plass og UL en uke etter jeg hadde vært hos jordmor og hun sendte papirene da. Jeg skal på A-hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to innkallinger (noen som hadde rotet med innkallingene) Den første var i uke 17, den andre i uke 18. Vi endte opp med å dra på den i uke 18. Vi fikk innkalling 8 uker i forveien!

 

Uke 22 er vel sent, i papirene vi fikk sto det at det var vanlig med UL mellom uke 17 og 19 men det avhenger kanskje litt av sykehus også. Men trodde også man fikk litt ekstra oppfølging ved tvillinger da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 20.. innkallelsen kom ikke før en 3-4 dager før... Jordmoren jeg var hos mente dette var bedre tidspunkt enn de som kom i uke 17. Dette fordi det var lettere å se det de skulle se når barnet var litt større.

Men uke 22 hørtes sent ut ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rutine UL skal tas i uke 17- 19. Det kan jo hende at de har "snurret" deg feil i forhold til siste mens som legen din har skrevet på henvisningen. Ring på nytt og forhør deg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar da jenter!

 

Ser ut som de fleste får ordinær ul i uke 18-19. Mannen maste masse når han snakket med de på Ullevål, og sa at vi var bekymra, men det var helt fullt før. Det var vanlig med ekstra oppfølging ved tvillinger, men ikke før etter uke 20.

 

Vi har resultater etter prøverør, så vi vet eksakt når befruktning fant sted, så det er ingen mulighet for at vi er "snurret" feil :)

 

Men mannen har tatt et par telefoner til han, så nå blir det en privat ul på mandag :o) Og det er jo ikke lenge til! Så nå er jeg blid og glad, selv om jeg fremdeles ikke er noe imponert over oppfølgingen fra det offentlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint at du vet befruktningstidspunkt da:). En av de viktige punktene på rutine-ul er jo terminfastsettelse. Jo senere man tar ul, dess mer ser man på skjermen, hvis det er en trøst. Jeg var på ul i uke 15+ og uke 19+, og det var kjempestor forskjell på disse to. Detaljene synes sååååå mye bedre:) Jeg fikk innkallelse under en uke før, så jeg trodde lenge at den jeg hadde i 15+ var rutine-ulen:(. Måtte purre på brevet, elendig..

 

Lykke til på privat-ul da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innkallelse til UL på Ullevål 11. juli og da er jeg 17+4 uker på vei. Gleder meg noe utrolig... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 18. Ordinært skal man inn 17-19 uke. Dette er fordi det er på dette tidspunktet det er lettest å sette termin ut fra mål på fosteret. Uke 22 var veldig sent,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal når jeg er 19+3 (på torsdag!) og synes det er seint nok. Litt rart at du ikke fikk før uke 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...