Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Vi har akkurat flyttet til Koebenhavn. Mannen min har faatt jobb her og jeg er foreloepig hjemme med vaar datter paa 15 mnd. Vi er begge norske, og kjenner ikke en sjel her enda, men satser paa at det gaar seg til etterhvert... Noen som er / har vaert i samme situasjon og kan gi meg tips om hvordan jeg kan komme i kontakt med andre smaabarnsforeldre? Baade jeg og datteren min trenger til litt sosial omgang!! Finnes det Aapen Barnehage el.lign? Dessuten lurer jeg paa om noen har tips til hvordan man kan finne en bra barnevakt... Vi bor for tiden i Oesterbro. Takknemmelig for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Ett spoersmaal til: Noen som kjenner til noe expat-miljoe i Koebenhavn?
Expat Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Det beste tipset er aa kontakte ambassaden, de er som regel best informert!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #4 Skrevet 8. juni 2006 Hei og velkommen til København! Vi er mange norske med barn her, så du er ikke alene. Den enkleste måten å bli kjent med noen er å gå til Sjømannskirken på foreldre og barn treff på tirsdager kl 12.00-14.00 Det er siste gang før sommeren neste tirsdag, den 13.juni. Da håper jeg vi sees!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Tusen takk for tipset! Da proever jeg aa komme innom neste tirsdag.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Hei Det finnes mange åpne barnehager her, kalles for legestue. Gå inn på :www.kk.dk og under barn, så finner du oversikt over legestuer og legeplasser rundt om i byen. Ellers er barneområde i cafen på toppen av Illum til anbefaling. Ang. expat miljø har jeg ikke hørt om noe, vi er her også på expat, men kjenner ingen andre som vi hvet om er det,men det er vel kanskje ikke noe man snakker så mye om? Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå