Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg sniker meg inn på BM for å spørre dere med litt eldre barn. Babyen min har såkalt "storkebitt" altså et rødt merke i panna og i bakhodet. På sykehuset fikk vi beskjed om at det går bort i av seg selv, og jeg har også lest at det forsvinner etter noen år. Men i siste nummer av Foreldre og Barn står det at det ikke er tilfelle, og at det må fjernes med laser. Har noen av dere barn født med "storkebitt", og har det blitt borte av seg selv, eller har dere fått det fjernet? Babyen min er nå snart 8 mnd, og det har kanskje bleknet noe. Det sjenerer ikke meg, men jeg vil nødig at hun skal komme som 15 åring å spørre "hvorfor jeg ikke gjorde noe med det".
☆Gudlo☆ Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Datteren min har det enda, men veeeeeeeeldig svakt, og det kommer mest frem igjen når hun er sinna eller varm;o)... Hun er 2,5 år...
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Gutten min hadde storkebitt med fødselen og det gikk vekk, men så kom det tilbake!! Det hadde jeg virkelig ikke trodd. Det ligger i nakken, hadde det vært i pannen hadde jeg tatt han med til legen før skolen begynner, han begynner til høsten.
Darth Vader Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Sønnen min ble også født med storkebitt i panna og nakken. Det bleknet, og nå synes det knapt til daglig - men når han gråter eller er sint så kommer det frem. Han er snart 8 år. Men det er ikke sjenerende til daglig - tror ikke noen som ikke vet om merket legger merke til det egentlig.
Hera Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Sønnen vår hadde ett "storkebitt" ved øret. Merket gikk bort, men det et først nå at det er helt borte (han er nå 5 år). Det ble borte gradvis og tilslutt helt borte. Det vil si det er igjen ett bitte lite rødt felt, men det synes nesten ikke. Kusinen min hadde ett kjempe stort "storkebitt" på skulderen, det er også blitt borte med årene (hun er nå 18 år). Hos henne kan man så vidt se at huden er en litt mer rosa akkurat der hvor merket har vært. Vi var hos 1 barnelege og 1 hudlege før sønnen vår var 1 år. Fikk beskjed om at slike merker ville gå bort av seg selv innen han var 5 år. Og det fikk de rett i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå