Gå til innhold

Jentenavn, internasjonalt, enkelt og flott :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan noen komme med noen internasjonale flotte navn som ikke er alt for vanlig men heller ikke så spesiell at det er fare for mobbing el. Har ikke peiling på hva vi skal kalle vesla. Hun blir nok litt mørk (far utenlandsk) med grønne eller blå øyne... Bare for å gi litt assosiasjoner, he-he, har tenkt litt på Marina men trenger litt flere alternativer for er ikke helt enig med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for forslag, gikk i klasse med en Amanda, føler det bare ikke passer til min baby :) Flere med forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg først komme med en mening om Marina? Jeg synes det er et fint navn men når du vil ha et internasjonalt navn ville jeg ikke brukt det. Det er kanskje ikke så kult å hete "båthavn"?? Eller??

 

Mitt forslag er Maja.

 

Det dekker alle dine ønsker, lett å uttale på alle språk, blir brukt både i engelsk-, fransk- og ikke minst spansktalende land, men da mest stavet Maya. Ved å stave det med den norske j-en, viser det at hun er halvt norsk og vokst opp her.

 

Jeg elsker navnet, vår datter skal hete det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna

 

Det er enkelt og kjempefint, og uttales nogenlunde likt både i Norden, engelsk- og spansktalende land, og sør- og øst-Europa :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode forslag her og flere navn falt i smak, men det ingen av dem "klikket" om det går an å si det sånn, he-he, rart med det, så om noen har flere så skriv please :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann liker Leyla som "Ms.Miller med juligutt" skriver, han liker Laila og men det synes ikke jeg er noe særlig. Ley-la, har tenkt på det flere ganger men akkurat som det ikke er et "ordentlig" navn, mer som en trall??? Men har en feeling av at lille gullet kanskje kan passe til å hete det... Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, lenge siden jeg har sjekket denne siden nå, ser jeg fortsetter å få gode forslag.... Fortsatt ikke bestemt noe, min mann liker MERYEM.... Hva synes dere om det da? (uèn uttales mer som en i) Ikke greit når vi ikke er fra samme land, he-he, hadde et jente og et guttenavn, men når vi venter jente nummer to så ble det litt å tenke på, he-he!!

 

Hilsen hovedinnlegger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er en del brukt; Hannah. Det er bare sååå nydelig! Og så passer det kjempegodt på en halvmørk jente. Eneste grunn til at det ikke står på min liste, er at datteren til bestevenninna mi heter det.

 

Andre internasjonale navn jeg vil foreslå er:

 

Adela

Julia

Maya

Lona

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...