en-to, lappe sko..... Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Noen som vet om det kan brukes for å få en annen glød i platen. Hadde da tenkt å olje over.
Murmeline Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Jeg kjenner bare til Herdins beiser, så tar utg.pkt i de. Den ene er vannbasert (pose m pulver), og trenger derfor lakk over. Har lakkert et stuebord slik en gang, ble kjempebra. Fordelen med vannbasert beis er at du kan tynne den svært tynn, og heller legge flere lag; den er lett å kontrollere. Herdins spritbaserte beis (flaske) er grei å bruke til feks kommoder og andre ting som ikke slites sååååå mye. Ei venninne har gjort det, og har ikke lakkert noe oppå. Det er kanskje 4 år siden. Når det kommer til kjøkkenbenk derimot, vil disse naturlig slites mer, så jeg stiller meg skeptisk.. (Jobber i kjøkkenbransjen selv da, så litt kresen). Om du ender opp med å beise, tror jeg nok lakk oppå er tingen. Selv om det ikke gir den fine oljegløden, holder det hvertfall beisen i orden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå