Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Stesønn feirer dag hos biomor i år. Jeg (stemor) har aldri vært hos biomor. Hun har vært hos oss, også på bursdagene. Jeg er ikke invitert når noe er i regi av henne. Greit nok. Har heller ikke noe ønske om at fellesbarnet skal dit, men synes kanskje det er litt rart at fellesbarnet går på bursdag til nabobarna, men ikke i sin egen brors bursdag... (Fellesbarnet er heller ikke invitert i brorens bursdag...) Synspunkt?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Ja , er det ikke rart du? Biomor har alle rettigheter og taes alltid hensyn til. Men noen gjengjeldelse er det ikke snakk om. Jeg skjønner det ikke. Det er nesten blitt slik at alle grenser er borte for biomor ,mens stemor må ta hensyn til alles følelser. Min manns eks sitter alltid og troner i sofaen til min manns familie hvis det er familiesammenkomster. Men det er min mann som får bøtter fordi han har satt foten ned.Han orker ikke å se trynet hennes mer i familiesammnehenger.Hans og hennes barn har blitt store , men dessverre så har eksen og kona til bror til mannen min blitt bestevenninner. Jeg tror at hensynet til ekser og romsligheten som er så i vinden har tatt fullstendig av.det har blitt grensløst og ungene er forvirret som aldri før. Nei, fortsett å være sur du, biomor syns det er såååå viktig at særkullsbarnet får være en del av din familie og så braaa at alle ser at biomor også inkluderes.Men ikke f.... om din sønn som er halvbror blir likestilt i hennes hjem. For henne er du nr 2 nemlig!! Det er hun og hennes barn som er de "riktige" nemlig. Men du kan jo prøve å si noe , så skal du se at du lager bølger. Særkullsbarnet er det barnet som har følelser skjønner du , ikke ditt barn. Ååååååååååå , så drittlei jeg er ekser og stebarn. Godt å få det ut
ana baroma Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Merkelig... synes dette høres veldig trist ut:-( Da ville jeg ha bedt far sete foten ned, og heller arrangere egen bursdag for deres familie. For om man ikke kan invitere søsken, hele eller halve eller hva de nå blir - så kan det egentlig være det samme synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Men kan man ikke forvente at gutten selv tenker på å invitere lillebror/lillesøster og stemor?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Hei, jeg er selv stemor. Stedattern min ble 3år i januar og bor hos oss annenhver uke. Vi feirer bursdag for henne her med min familie og pappaen hennes sin, så feirer hun bursdag med familien til mammaen sin den uken hun er der.. Jeg og pappaen hennes venter felles barn i september.. Jeg ville synes det hadde vært synd om ikke lillesøster/bror gikk i burdag til storesøster/bror
Makka Pakka Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Jeg hadde ikke forventet at vårt felles barn skulle bli invitert i selskap hos min stedatter og hennes mor. Kan det være en idè å ha en liten ekstra bursdag hjemme hos dere neste gang stebarnet ditt kommer slik at deres felles barn kan delta på det?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 jeg mener at så lenge faren gikk, skulle du og fellesbarnet også ha gått. duste dame for ikke å invitere dere, og enda mer duste mann for å gå uten dere. han kunne fint ha ringt på dagen med gratulasjoner, og arrangert bursdag neste gang hun var hos dere. min mann er også dust, vi går bort der på bursdag, men hun greier ikke å oppføre seg så det ble helt teit for alle, bursdagsbarnet inkludert. det gjør jeg ikke igjen, da er det bedre han går uten meg. og fellesbarnet. det bli teit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå