Gå til innhold

Kan vi bruke klyster?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter sånn med treg mage og MYE luft. Vondt uansett hvor jeg tar på magen. Jeg tåler ikke duphalac bla pga melkeintoleranse. Klarer ikke ha det sånn mer. Leste at gravide helst ikke skulle ta klyster, fordi det kunne sette i gang fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man får ofte klyster på sykehuset for å sette i gang fødselen ja.. ring legen og spør for sikkerhetsskyld.. ikke kult m treg mage nei.. sliter med det selv.. men grove ryvita knekkebrød og masse vann med lime i hjelper faktisk.. etter at jeg starta med det går det bra for meg i hvertfall,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Klyster som man får før fødsel er vel bare for å tømme tarmen? Ikke for å sette igang fødsel. Jeg har et par ganger benyttet Microlax - klyster for barn når jeg ikke har kommet på do. Generelt drikker jeg mye vann og drikker Biola med blåbær innimellom for at magen skal holde seg løs. Hard mage er ikke noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På klysterpakkene så står det jo at det er greit.. Jeg har selv brukt et par ganger, helt i begynnelsen når nøden var stor - hehe ;). Babyen sitter fast ennå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen lege men jeg synes kanskje det er verdt å prøve andre ting før klyster. For det første brukes klyster som nevnt her for å sette igang fødsel men du skal også vite at det kan gjøre veldig vondt/gi sterke magesmerter før alt "løsner". Jeg har noen andre tips istedet; spis svisker (sviskesaft eller de på boks), myk panda lakris, drikk MASSE vann dersom du spiser mye fiber (eller får det motsatt virkning), beveg deg (gå tur, tøy og bøy), det setter igang tarmperistaltikken som det så fint heter. Hvis dette ikke funker og du fortsatt vil prøve klyster, spør legen din først. Så slipper du tenke på at noe skummelt kan skje.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye til at klyster gis for å tømme tarmen men at det også kan virke riestimulerende, og at det derfor gis i forbindelse med ønske om å få igang fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...