tomat15 Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hei Er det noen som har peiling på vogner og flyselskaper. Har hørt rykter om at vognene ikke blir særlig bra behandlet. De blir lastet og losset uten omtanke (det gjelder vel generelt all bagasje). Har hørt at forsikring ikke dekker skade på vogn dersom den ikke er pakket i original embalasjen. Er det noen som har kunnskaper om dette? Har prøvd å snakke med forsikrings selskapet mitt, men de streiker. Tenkte å ringe sasbraatens imorgen, men hadde vært fint å få høre fra noen med erfaring... På forhånd takk.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Vi reiset med MyTravel. Vognen like hel begge veier. MEN tapp ut luft av dekk med luft (selvsagt... hihi).
prekæs Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Har prøvd å sjekke dette selv, men er fremdeles like uklok. Har bestemt meg for å ta med luftputefolie til vognen og pakke den godt inn om jeg ikke får ta den med inn på fly. Skal også ha med bilsete som jeg regner med går som håndbagasje. Størrelsen på håndbagasje varierer, så det må også sjekkes med flyselskapet. Eneste jeg mangler er et ekstra sett med armer.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 8. juni 2006 #5 Skrevet 8. juni 2006 Jeg fikk igjen på forsikringen i Sparebank 1 Forsikring når jeg tok flyet fra Ålesund til Kr.sand. Da ble selve setet ødelagt og jeg måtte ha nytt. Jeg gikk på forretningen der jeg kjøpte vogna og fikk en bekreftelse på hva som var skjedd med vogna og hva det kostet å fikse det. Pengene kom raskt inn på konto fra forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet spurte ikke engang om jeg hadde brukt emballasje på vogna - så vet ikke hvor viktig dette egentlig er å vite noe om!
prekæs Skrevet 8. juni 2006 #6 Skrevet 8. juni 2006 Fordi jeg skal videre med bil og bilsete kan barnet bæres i om jeg ikke kan bruke vogna på flyet. Kan jeg ta med vogn så sender jeg sete med bagasjen. Må nok ta dette på sparket på Gardermoen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #7 Skrevet 8. juni 2006 Sas/braathens dekker skade på vogn, det gjør ikke norwegian. Andre selskaper vet jeg ikke, men du har vell reiseforsikring? Vognen må du sende som bagasje, om du ikke har en bitteliten vogn. Du får utlevert egen plast for å ha den i. Bilsete får du kun ha med deg om bord om det er ledig sete. Ellers må du sende den som bagasje, da får du også plast til den. Om du skal utenlands kan det være lurt å ta vare på plasten, siden det ikke er alle flyplasser som deler de ut. Jeg bruker å sende vogn og understell for seg, men fikk høre sist jeg fløy at det ikke var nødvendig, heller ikke ta ut luften av hjulene. God tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå