mamman&prinsessene Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Jeg får 1500,-, synes det er veldig lite. Har privat avtale somgår direkte fra hans til min konto så har ikke bedt Trygdekontoret regne det ut. Vet dette bidraget har gått ned mye de siste årene men allikevel!!! 1500,- er i det mindste laget synes jeg. Han tjener tross alt ganske bra, har kjøpt seg helt ny bil og bygger hus så ordner seg han!! Hva får dere?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 1800 for den ene, men han har nå byttet aldersgruppe og jeg har endret sivilstand så der skal bidraget nå opp til 2600. Denne er regnet ut av trygdeetaten. For den andre får jeg 1980 og der har vi privat avtale. Brukt bidragsveilederen, og det er nøyaktig på krona hva trygdekontoret hadde kommet til også.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 jeg får også bare 1500. Ringte trygdeetaten jeg,der sa de det stemte i og med at jeg tjener bitte litt mer enn han. Eksen her er faktisk så "frekk" han at han har passet på at det blir sånn at jeg ikke får mer. Han har eget firma. Jeg testet også den bidragsveilederen,men da må vi vite hva den andre tjener først. Og det kan være vanskelig å få greie på iblandt.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Vi betaler 4200,- (m/ vanlig samvær) og det er det vi skal betale i forhold til veilederen. mannen min tjener godt, og det kommer ungen til gode. Vi har ingenting imot å betale den summen som er rett, selv om det er ganske mye penger. Om dette kan hjelpe mor til å kjøpe seg en leilighet, så er det til det beste for alle parter.
Musse-M Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 1500.- her, det ble vi enige om. syntes ikke det er sånn alt for ille..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Hmmm, den visste jeg ikke om, den bidragsveilederen... Men hvor mye tjener en snekker, tro?
Winterlady Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Det vanlige er 11% av mannens inntekt. Ved privat bidragsavtale bør man sette opp tidspunkt for reforhandling av avtalen for å kunne endre den ettersom inntekten hans endrer seg med årene.
tonebf Skrevet 8. juni 2006 #8 Skrevet 8. juni 2006 jeg får minstebidrag for faren betaler ikke noe så det er på 1230
mamman&prinsessene Skrevet 8. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2006 11%! det er da ganske mye? Hvor kan jeg finne et skriv om det? Trygdeetatens sider?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #10 Skrevet 8. juni 2006 1250 får jeg... men da det ble beregnet hadde han mye lavere inntekt enn nå, og så hadde ikke jenta barnehageplass enda... så jeg tror han skal betale mer... har lyst til å få det omregnet. Men da flyr han vel i flint!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #11 Skrevet 8. juni 2006 11%, det er feil! Det var etter de gamle bidragsreglene. Nå ser man også på hvor mye samvær barnet har, og i forhold til mors inntekt også. Jeg får 1500- synes også det er lite, men brukte bidragsveilederen på trygdeetatens sider. Jeg har kun overgangsstønad, mens han tjener ilitt i underkant av 400.000. Vanlig samvær.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #12 Skrevet 8. juni 2006 Han betaler ingenting. Han kjøper utstyr som ungen skal ha hos seg, og vi deler på større utgifter. Jeg skulle hatt rundt 3000 dersom vi skulle fulgt veilederen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #13 Skrevet 8. juni 2006 Gå på trygdeetaten.no der sakl det gå an rekne ut hvor mye far skal betale bidrag i forhold til inntekten og samvær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå