Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 Hva kan jeg gjøre for at de ikke skal være så ømme. Veldig harde å ta på.Og svært ubehagelig om jeg kommer borti de. Er det melka som begynner å komme?? Er det begynnende bryst betennelse?? En annen ting, jeg har foreløpig ikke nok melk i løpet av døgnet..Har tydd til tillegg som babyen har fått 1 gang og det var i går kveld. jeg hadde ikke nok melk, og babyen var desperat stakkar. Pappan ble sendt på vakt apoteket ti min før stengetid. Takk og lov for at pulveret kom i hus. Ønsker å gi det minst mulig, men bedre med en mett baby enn en som er sulten. synes også babyen sover vel mye på dagen. Vanskelig å vekke til tider umulig...så det er ikke bare bare å få opp melkeproduksjon. Veide babyen i går og vekta var ikke gått dramatisk ned, men nå bør den vel snart gå oppover.... Noen råd til en lettere frustrert mamma??
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Hei og gratulerer så mye. Tyder på at det er melken som holder på å komme. Kjenner meg igjen. Jeg fikk kjempebryster på 4. dagen etter fødselen og det var varmt, steinhardt og puppene ble blå/røde Jeg trodde det var brystbetennelse jeg også. Puppene var kjempeharde en ukes tid, men så gikk det gradvis over. Er bare til du har kommet ordentlig i gang, men det er kjempeviktig at du legger ungen til brystet ofte i denne tiden, da vil melkeproduksjonen komme godt i gang slik at du slipper mme. Jeg hadde også sår på brystvortene og hadde god effekt av Brystvortecrem fra LANAcare (apotekvare). Ellers så var det godt å polstre brystene med gaskluter. Du bør legge ungen til brystet iallfall hver 3. time. Start med et stell for å vekke han/hun. Ellers så sover de jo stort sett disse første ukene. Det var iallfall mine råd. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Tusen takk for svar. Ble litt beroliget nå. Skal begynne å stelle for å vekke opp ja. Det var lurt.
Blomman Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 Få tak i ullinnlegg det lindrer. Eller ring barselavd du lå på å hør om du kan få fettvatt. Dette er en slags vatt som du har over brystene festet med en slags bandasje evt putter den i bh - det har jeg brukt når melken har kommet på alle tre. Siden melken di har kommet litt senere tar det litt tid før babyen går opp - men det vil den ganske sikkert gjøre. Prøv å håndmelke ut litt hvis du får spreng - får du kuler må det ut, men husk dette er helt normalt når melken kommer. Ta et varmt bad eller dusj før du håndmelker, stimuler brystknoppen for å sette igang utdrivningsrefelksen. På ammehjelpen.no finner du mange tips ang amming - og mer er på tur inn på sidene etterhvert Forøvrig GRATULERER og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå