Gå til innhold

Er såååååå søtsyk.....flere???


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i en periode(22 uker på vei) blitt helt hekta på søtsaker og bare må ha det.

Jeg vet jo godt at dette ikke er så sunt for lille gullet, men det er bare sååå vanskelig å holde seg.Blitt helt avhengig.....

Er det andre som sliter med det samme?? Det er jo alltid godt å vite at man ikke er alene og kanskje få noen råd for å klare å styre seg.

 

ønsker dere alle en fortsatt god kveld:0)

 

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter absolutt med det samme som deg!!! Tenker på godteri hele tida...

Er 18+3 i dag, og den siste uka har søtbehovet "eksplodert"!

Godt å vite at det ikke bare er meg som sliter med dette.

 

Håper noen har noen råd til oss, slik at vi kanskje kan klare å styre oss :)

 

Fortsatt god kveld til deg også :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gode råd fra meg.. har det på akkurat samme måten. Sniker i skuffer og skap gjentatte ganger i løpet av dagen for å finne noe søtt!

Må sende sambo på butikken for ikke å komme hjem med bare godteri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, slik har jeg det også.. tenker på noe søtt hele tiden. Måtte på kiosken for å kjøpe hubba bubba her en dag. Har ikke spist det siden jeg var barn. Utrolig deilig og søtt. Jeg har nå begynnt å spise mye jordbær, bananer og vannmelon.. dette døyver søthungeren, men fjerner den ikke helt ;) Og så er det faktisk dyrere å småspise jordbær og vannmelon enn smågodt, det er litt teit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig her med studentinnen.. frukt og bær er tingen;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med min første, fikk jeg høre at hvis man foretrekker salt, blir det gutt. Foretrekker man søtt, blir det jente. Nekter å tro at dette er noe sikkert tegn, men til meg stemte det faktisk i begge mine første 2 svangerskap. Jeg har alltid vært mest glad i snacks, så også da jeg var gravid med min sønn. Da jeg var gravid med datteren min, fikk jeg avsky mot potetgull etc, og begynte å kjøpe sjokolade og andre søtsaker.

 

Så kanskje søthungeren betyr at dere har en liten tulle inni magen deres....

 

Selvsagt er det ikke sunt med for mye søtt eller salt, verken for vekta eller med tanke på utvikling av svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Men man må jo kunne unne seg litt kos også da. Jeg har ikke tro på det å bli fanatisk og legge om livsstilen totalt pga et svangerskap. Tror ikke knøttet tar skade av om mor koser seg litt en gang i blant. Jeg har levd som normalt i begge svangerskap før. Selvsagt kunne jeg ha vært litt sunnere, men verken jeg eller barna ser ut til å ha tatt skade av mitt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på her jeg.... Også lyst på søtt...smågodt, sjokolade, nam nam. Men også syrlige ting...får vann i munnen av å tenke på det. Jeg har vært flink til å spise mye vannmelon og frukt, men spiser litt godis stort sett hver dag. Nå har det blitt en is hver dag, er det like ille?? Dilla på kuleis om dagen, smartisisen, nam nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok også henge meg på her.. Har vel ikke noe bestemt søtkick, men har lyst på ett eller annet hele tiden! Har høyt blodsukkernivå, så jeg skal passe veldig på hva jeg spiser. Så det er sikkert derfor jeg tenker på det hele tiden. Men jeg har ett par ting som jeg tror er greie - og det ene er Läckerol-pastillene. De er jo sukkerfrie, og veldig veldig gode!! Og finnes i flere smaker, så man kan variere. Så har jeg ei plate med ekstremt mørk kokesjokolade i kjøleskapet, som inneholder 70% kakao - noe jeg innbilder meg er bra. Bare det at jeg vet jeg har denne, gjør behovet litt mindre. Og blir det ille, så tar jeg bare ei halv rute om gange, og suger på den leeeeenge.

 

Da syns jeg faktisk det er verre å holde meg unna alt salt.. jeg er en salt-gris av dimensjoner.. Og venter antagelig to gutter - til deg som sa lenger oppi her at salt/søtt kunne si noe om kjønnet på barnet *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig! Jeg er 19+0 i dag og har hver dag siden jeg var ca 3 uker på vei spist minst 1 sjokolade hver eneste dag. De 2 siste ukene har det blitt minst 1 sjokolade + minst 1 is hver eneste dag! Og det er i tillegg til søt tyggis med sukker, vafler, kaker , smågodt, hamburgere, pølser og pizza!! Er til og bli kvalm av! Men umulig å stoppe det- jeg har prøvd!! Var sånn sist også, og da og denne gangen går jeg med en gutt i magen.

Råd og tips tas i mot med takk. ( Frukt&bær gir liksom ikke samme tilfredstillelsen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...