Gå til innhold

FLERE SOM FRYKTER BANKSTREIK HER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

BLIR DET DTREIK RYKER FERIEN VÅR

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kan ikke si jeg tar det så tungt om det blir streik.

Skrevet

Slapp av, da blir det tvungen lønnsnemd:-) Iallefall vil konflikten løse seg før du merker at den er der!

Skrevet

får vel ikke batalt regninger akkurat da, men det ordner seg nok.

Skrevet

Ja, er redd for det. Men det varer vel ikke så lenge. De sa jo det at sist så varte det i 3 dager før det ble stoppet.

Så det er sikkert ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

Det hadde jo kanskje vært litt greit, så hadde kanskje pengebruken roet seg litt:o) Blir litt svett og utslitt dette magiske visa kortet mitt...:(

Skrevet

Det blir nok ikke lange streiken nei. Det blir tvunget lønsnemd der tror eg. Det er så pass viktig for samfunnet at den streiken kan ikke få gå til streik.

Skrevet

Tror nok det blir streik, ja. Men neppe langvarig. Det har altfor store konsekvenser dersom det går over 2-3 dager. Synes det er helt greit at de streiker - pensjonen til folk skal man ikke kødde med! Og bankansatte er ikke akkurat av lønnsadelen fra før av...

Var forøvrig innom to minibanker ikveld for å ta ut penger, men begge var tomme... Heldigvis fikk jeg ut noen hundrelapper på bensinstasjonen.

Skrevet

Frykter ikke streik nei men har tatt ut noen hundrelapper i påkommende tilfelle.

Skrevet

føler ikke streiken som noen trussel, vi tokk ut lit penger til reise til å fra jobb og til mat. det er egentlig ikke så mye man trenger. desuten varer dden vel max 2-4 dager. det er jo som langhelg eller påske hvor butikkene er stengt, pga helllig dagene.

men jeg lurer på hvordan dette vil påvirke eventuellt aksjemarked (vanskelig med kjøp og salg av aksjer uten banken til å overflytte pengeverdier) hva vil skje med den norske valutakursen på verdensmarkede? vet ikke om det har noe å si. men i så fall er det vek der det kan treffe hardest og det berører ikke oss vanlige folk så mye, mest sansynlig. vet ikke om en så kort streik vil ha noen påvirking på noe i det hele tatt jeg.

de har snakket om hvis det skulle få konsekvenser for folk med behov for livsviktige medesiner, vel dette kunne man ordnet med register, hvor disse medesinene ble delt ut til de som trengte dem og registrert slik at de kunne betale etterpå. dette også i forhold til drivstoff til redningsmanskaper. så jeg tror det hadde ordnet seg uansett.

jeg støtter saken til de ansatte og mener arbeidsgiverne må gi etter for deres krav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...