§iris§ Skrevet 7. juni 2006 #1 Skrevet 7. juni 2006 vi var til tannlegen slutten av januar.. også har vi fått time no denne mnd igjen! skal dem så ofte?
Hemi Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg ville nok ringt tannlegekontoret å hørt. Tror de bare ska dit en gang i året. De kan jo ha gjort en feil.
ungdomsmor Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 her tror jeg det er 2ganger i året det har vi vært selv om det ikke har vært hull eller andre ting(akershus her da)
PrinsesseSjefen Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 her var de første gang rundt tre år, så etter det gikk det 1-1 1/2 år, og så det samme igjen. Tror det er vanlig her hvis det ikke er noe hull eller andre problemer. To ganger i året hørtes mye ut, iallefall hvis ikke de har hull. Eldste skal til tannlege tredje gang på tre uker nå.... (først kontroll, så "ekstra-sjekk" da hun slo løs ei tann forrige uke, så neste uke for å ta et hull de oppdaget første gangen)
Marianne - mamma til 3 Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Det varierer fra fylke til fylke hvor lange innkallingsintervall man skal ha. I vårt fylke skal de tilpasses hver pasient. Normen er 18 mnd, og de som har behov for ekstra oppfølging skal inn oftere. Hvor ofte det er snakk om, tilpasses den enkelte. Hvis det ikke er spesielle grunner til at dere skal følges opp hyppig (f.eks. mye karies, frembruddsproblemer, sjekk om regulering trengs, traumekontroll etter tannskader eller annet), høres det rart ut at dere skal inn nå igjen. Jeg ville ringt tannklinikken og spurt om det stemte at dere skal ha ny time nå. Det kan være en så enkel forklaring som at man har bestilt en time selv av en eller annen grunn, tannlegen har glemt å forandre recalldatoen etter dette og så får man en innkalling på det tidspunktet man opprinnelig skulle inn hvis man ikke hadde bestilt time selv.
oktopus Skrevet 7. juni 2006 #6 Skrevet 7. juni 2006 Jenta mi skal til tannlegen for første gang. Gjett om jeg gruer meg! Ser en miroskopisk brun prikk på en av de bakerste jekslene. Er det hull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå