Gå til innhold

Noen andre som aldri blir enige....?


Soppen

Anbefalte innlegg

Jeg og sambueren min klarer ikke å finne navn som vi begge liker. Jeg liker ingen av navnene han har foreslått og han liker ikke mine. Jeg har veldig lyst å kalle ungen min opp etter noen. men det vil ikke han. Har kanskje klart å overtale han til Mathias som guttenavn, men det sier søsteren min at ho skal ha. Vist det blir jente vil jeg kalle ho for Elida eller Laura etter mine bestemødre. men han liker ingen av navnene... Tror ikke vi noen gang kommer til å bli enige når det gjelder navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn holdt vi på en stund også. Det vi gjorde til slutt var å skrive ned 10 navn på begge kjønn hver og ikke si noe om hva vi skrev. Deretter satt vi oss sammen og så om det var et navn vi begge hadde på lista. Sånn fant vi ut at lars var det eneste navnet vi begge likta og det heter sønnen vår .Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias er alt for vanlig, alle heter det. Er enig i at Laura er et lite fint navn når en sier det på norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag hver deres liste med de 10 fineste navnene og sammenlign...

 

Elida og Laura er ikke pene navn synes jeg. Skal bestemødrene oppkalles ville jeg styrt mot

 

Ellen

Elin

Elise

Ellinor

 

Lise

Lotte

Lone

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i ettertid sett at det er mange som kaller ungene sine for Mathias for tida. så tror ikkje jeg vil ha det heller.

Jeg tenkte litt på å endre navnet fra Elida til Alida. det syns jeg er fint, men tror ikkje at sambueren min vil like det heller. tror ikke vi kommer til å bli enige noen gang. men skal prøve den dere lista med ti navn hver når han kommer hjem fra militæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er å mulig å gjøre et kompromiss..

å bruke de oppkalte navnene som mellomnavn å ta et nøytralt navn som begge dere finner ut dere liker som fornavn.. Jeg har å en tro på at man ofte ikke finner det rette navnet før man ser barnet..

har å tro på det med en liste!

 

Håper dere blir enige til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...