Gå til innhold

lurer litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg barer lurer på en liten ting. Jeg og min kjære venter vårt første barn, og det er da første gang jeg opplever dette hormongreiene med min fru. Og det er et punkt vi har hengt oss litt opp i, og det er hjemmearbeid. Jeg jobber fulltid mens min kjære ikke jobber i det hele tatt. Men hun mener at jeg har å bidra fullt til husarbeid selv om jeg jobber. Dette er ikke jeg hundre prosent enig i. Når jeg en sjelden gang har fri så liker jeg å slappe av på sofaen etc, men da mener hun at jeg skal hoppe opp å vaske hele huset eller noe annet. Men jeg synes det blir feil jeg men tar jeg feil??er det noen her som kan hjelpe meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kommet så langt i graviditen at min kjære har roet seg ned. Skal låve deg at jeg har fått gjenomgå! Fått beskjed om å henge meg i helvete og masse greier. Det lureste du kan gjøre mener jeg er å bare gjøre husarbeid, bruk den tiden du trenger på gjøre ting men få det gjort. Jeg fikk kjeft først for at jeg brukte lang tid, men til slutt så hun at ting ble gjort. Overdriv også med å kjøpe blomster å div ting til henne. gjør alt for husfreden. Kjeft vil du få uansett, men det går over å da vil hun komme på hvordan hun var og få sympati og kansje en beklagelse, det har jeg fått. Jeg er en stor Rolling Stones fan, da jeg kom hjem her om dagen hadde hun kjøpt en kjempe kul stones genser til meg (hun kjøper som regel skjorter ikke rocken roll klær som je gliker). Clue er altså ikke vær sta selv om du har rett, gjør alt for husfreden!!

lykke til

Skrevet

Hehe.. Dette hørtes kjent ut ja..

Jeg vil tro at de fleste damer har helt ulike svangerskap. Derfor blir det ganske håpløst for oss å sette oss inn i hva de gjennomgår. Det er vår lykke og vår forbannelse. I ditt tilfelle ser du nå den mørke siden.

Det er fullt mulig at hun har så store plager at det er rimelig at du tar en større del av husarbeidet, men det klarer jo ikke vi å finne ut av.

Jeg forsøker i allefall selv å bidra litt ekstra selv om jeg også er glad i sofaen.

Skrevet

Jeg er gravid i uke 36 (37 på kommende lørdag) og måtte bare svare på denne. Min samboer er i full jobb,og i tilegg har han og en kamerat eget firma som dem holder i gang på eftan og kvelden,så han er lite hjemme.(Biler og atter biler..hehe)Men dette er fordi vi prøver å spare litt penger til den lille kommer.Siste 4 mnd har han vært lite hjemme. (Kameraten bor bare et par hundre meter unna oss,så han er ikke vanskelig å få tak i hvis det skulle være noe) Jeg for min del har ikke bedt om hjelp i hjemmet en eneste gang under svangerskapet.Det har jeg rett og slett ikke samvittighet til,for han er rimelig sliten når han er hjemme å spiser middag,og når han kommer hjem på kvelden.Det har aldri vært noe problem for meg å ta vare på hjemmet vårt,selv om jeg har vært sliten innimellom.(Jeg er student for tiden.)

Må vel kanskje legge til at jeg har vært i uforskammet fin form både psykisk og fysisk disse 9 mnd,og ikke hatt komplikasjoner av noe slag,eller lagt på meg noe særlig(8 kg) Han tar seg av tunge løft og ting jeg ikke kan gjøre,men resten tar jeg selv.Vi har et hus som er 286kvm stort,så han har også dårlig samvittighet for at han ikke rekker å hjelpe til,men jeg mener at han gjør en minst like god innsats utnefor hjemmet(heller bedre vil jeg si) Husarbeid er tungt,men når jeg går hjemme så mye som jeg gjør,så synes jeg ikke dette er noe problem i det hele tatt.

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Er ingenting som er så godt som å få litt hjelp fra sin kjære :-)

Er svært tungt å gå rundt med en liten baby i magen, som sparker å slår veldig ofte! har forståelse for at dere trenger å slappe av etter en hel dag med jobb, men da kan dere jo slappe av litt først, og etterpå hjelpe henne med det hun trenger å få gjort! bare å si det sånn til henne, da skjønner hun sikkert :-)

Har selv vært litt hard mot kjæresten min vet jeg, men det er sånn som skjer uten at jeg mener noe vondt med det.. hehe :-)

Lykke til alle dere der ute :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...