Gå til innhold

Kjenne etter spark?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er kommende pappa og synes dette er kjempe stas! Hun er nå ca 29 uker på vei og vi kjenner masse liv der nede. Men vi diskuterer litt om hvor falig det er å trykke litt på magen og prøve og finne ut hvordan lille gutt ligger i magen. Hun kommenterer hele tiden at jeg må være så forsiktig når jeg trykke på magen, mens jeg mener at det ikke bør være noe problem. (jeg trykker sef ikke så deg gjør vondt... eller hvem vet nå det når vi har diskusjonen). Så jeg spør litt gennerelt hva dere andre her mener om dette? Hvor farlig er det å føle rundt på megen med noen fingre for og kjenne etter? Jeg kan kjenne noen bein til tider, men vil sef ikke presse for hart. Men somregel så kommenterer hun det altid når jeg kjenner slik... Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jm sa at jeg kunne bare trykke litt til bake. sånn at babyen kunne kjenne at jeg gjorde det. det var vist bare kos for babyen!

å når jeg har vært hos legen å jm så har di bestandi trykt på magen for å kjenne hvordan babyen ligger..

samboern min å trygger å kjenner! bare kos det syns jeg ialle fall!

tror ikke den kan ta så masse skade av det akkorat! den ligger jo godt beskytta inni der!

Skrevet

Hei! Godt spørsmål, jeg kjenner meg litt igjen der, er 28+5.

Min samboer trykker noen ganger med stor flate og det er ubehagelig fordi det utsetter omkringliggende organer for trykk. Når han trykker med litt mindre flate, slik som legen gjør, ser det mer ubehagelig ut men er det ikke. Jeg ber samboeren min om å trykke mer rett ned med fingrene istedenfor med hele hånden, han skjønner det ikke helt men slik er det nå for meg. Noen ganger legger jeg meg helt inntil ryggen hans for at han skal kjenne spark, da må jeg være ganske så forsiktig slik at det ikke blir ubehagelig, og sambo må ligge helt stille. Det er faktisk bedre å ligge litt på siden slik at magen hviler på/rundt f.eks. armen hans, da kjenner han også bevegelsene godt. Selv har vi ikke gått inn for å finne ut hvordan babyen ligger, det er for ubehagelig og jeg våger ikke å utsette livmora eller noe annet for noe som ikke føles bra.

Vil anbefale alle å ikke gjøre noe som den gravide synes er ubehagelig, det kan ligge ukjente årsaker bak. Lykke til! =-)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hvis hun synes det er ubehagelig når du trykker, synes jeg egnetlig du kan la det være, og heller vente til den der inne sparker eller rører på seg av seg selv... Det er nå tross alt fortsatt hennes mage det er snakk om, selv om dere har et barn sammen inni der.

Hvis hun er komfortabel med det, kan dere jo gjøre det sånn iblant at hun tar hånda di og "styrer" den for deg så du får kjenne hvor babyen er, da har hun kontrollen samtidig som du får kjenne på de riktige stedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...