Gå til innhold

AU AU AU ! hjelp mot sopp i underlivet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tror jeg dør snart!!!!!!!!!!!!!!

Har svidd og klødd i flere uker, hver da, canesten hjelper ikke, har tatturinprøve i dag og det er ikke urinveisinfeksjon.

 

Er det noe annet jeg kan bruke som gravid enn canesten?

Har prøvd yougurt naturell....

 

Holder ikke ut en dag til, jeg kør meg til blods og holder på å svime av når jeg tisser for da er jeg så sår av kløingen....

 

Hjelp meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var plaget med kløe og sviing (skyldtes vaskemidlene jeg brukte, skjønte det etter en stund) så pleide jeg å skylle en klut i så kaldt vann jeg klarte, og la denne på underlivet. Det kjølte ned og gjorde at jeg ikke merket at det klødde så gruelig..slik at det fikk roet seg ned.. Jo mer man klør, jo mer klør det jo :) Ellers brukte jeg ASAN underlivsvask eller Dr.Greves.. De kan også til en viss grad hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar!

 

Du må ikke spise søtsaker iallefall. Ellers så bør du spise yoghurt for å få en bedre bakteriebalanse.

 

Et annet tips: ha litt vann i vasken og tilsett et par spiseskjeer med eddik. Dupp oppi en klut og vask deg med dette noen ganger daglig. Da vil du etterhvert få det sure miljøet som skal være i underlivet, og soppen vil forsvinne. Suppler gjerne med canesten innimellom.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har du brukt canesten før? Kanskje du har blitt immun mot canesten:). Det skjedde meg en gang. Det finnes et annet merke, husker ikke hva det heter. Esken er lyseblå/skyete, logoen er rosa-lilla:) Den inneholder litt andre virkestoffer, men har ikke sjekket om den passer for gravide. Spør på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en god alovera gele,som er helt ren,ikke tilsatt noe,det bruker jeg og det er kjempebra.Smører meg et par ganger til dagen i toppen to dager og det er helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tips!!!: Kjøp en 0.5 liter med olden vann (sportsflaske m/sprutetut), tilsett 1/9 del eddik (vanlig husholdningseddik) i vannet. Ta mixen med deg i dusjen. (ok, dette høres sikkert litt ekkelt ut, men funker garantert!!)

 

Sprut blandingen litt inn iskjeden og rundt "åpningen", skyll med kaldt vann. Gjenta dette til du har brukt opp blandingen i flasken. Gå uten truse eller stramme bukser rett etterpå. Gjenta behandlingen morgen og kveld i 2 dager (lengre ved behov). Du burde merke forskjell etter 1-2 ganger skylling.

 

Dette har vært svært effektivt på meg og alle mine bekjente bruker dette trikset også nå! God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en krem på resept a legen min, men den finnes også reseptfri.. Det er en grønn og hvit eske, hør på apoteket.. Husker ikke hva den het i farten! Det står at den e mot fotsopp, men den hjalp meg mot sopp i underlivet... Har også hatt det som deg, og klødd meg t blods, men den kremen hjalpt virkelig.. Durtocart eller noe i den dur, tror jeg den het.. Let etter den!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE bruk såpe når du vasker underlivet i allefall!!! Ikke slike spesial-såper heller...

 

Jeg hadde det likedan, trodde jeg hadde fått uvi siden det var så vondt. Legen sa jeg burde prøve vivag (fås resept-fritt på apoteket og er helt trygt for gravide) sammen med canesten krem. Det hjalp meg iallefall. Tok en hel kur med vivag, 6dager, og er nå helt fin.

 

+ drikk masse vann og appelsinjuice og hold deg unna sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ANBEFALER: Biola- melk (Inneholder de bakteriene som skal være bra for "down there"),

naturell youghurt (vaske underlivet),

Vivag- vagetorier + intimsåpe i samme merke (fåes på apoteket, i forbindelse med ubalanse i skjeden).

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å hjelpe å drikke appelsinjuice også. Hold deg unna søtsaker og brus. Tenk på hva slags dopapir du bruker. Ikke bruk resirkulert, men fint hvitt papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel ikke bruke intimsåpe i utgangspunktet?

Fikk beskjed om dette på barsel da jeg spurte om hva som var best å bruke til vanlig av såper nedentil.

Jeg er nå på en kur med melkesyretabletter etter å ha brukt canestenen flere ganger uten virkning. damen på apoteket mente det kanskje bare var en bakterieforstyrrelse og ikke sopp. Har 2 dager igjen, men klør fortsatt som en gal(skulle ivertfall aldri ha barbert meg...), men nå får vi jo se omdet har noen effekt etter at kuren er ferdig..

 

Eddik skal prøves hvis ikke.

Det anbefales også og sove uten underbukse når man er gravid pga det blir for tett og klamt nedentil-som igjen fort fører til sopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vivag melkesyrekapsler.

Canesten funker ikke for meg men det gjør disse.

Jeg ble iallefall overlykkelig når jeg fant de etter flere år med sopp plager.

Kjøpes på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivag-kapsler reddet meg når jeg lå søvnløs og klødde - de er helt fabelaktige! Soppen ble borte i løpet av et døgn. Yoghurt hjalp i mellomtiden.

 

Forresten står det vedrørende canesten at den gir en viss forhøyet sjanse for abort ved vaginal bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor fant du det om canesten? Står på pakken at det kan brukes ved graviditet, men at man ikke bør bruke applikatoren... Legen min sa også at det er trygt å bruke canesten.

Ble litt skremt jeg nå, ettersom jeg har brukt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg skremte deg.

Jeg var desverre litt unøyaktig; virkestoffet i Canesten er klotrimazol. Canesten finnes i en rimeligere utgave som ser ganskel lik ut på på pakken/tuben og har samme virkestoff og effekt. Denne heter bare Klotrimazol.

 

I Felleskatalogen.no står det under Klotrimazol at den er rapportert en liten økning i abortrisiko ved intravaginal bruk.

 

Siden Klotrimazol kun kommer i krem-utgave, har dette ikke noe med vagitoriere og gjøre (vagitorier skal man ikke bruke uansett). Jeg har gått ut fra at det er virkestoffet klotrimazol som hadde den effekten, men det samme står ikke under Canesten. Jeg vet ikke hva dette skyldes, men tok ikke sjangsen selv når jeg enkelt kunne kjøpe alternativer.

 

Forøvrig står det også under "Lamisil" som jeg tror ble nevnt over, at sikkerhet ved bruk under graviditet ikke kan garanteres da det ikke er klarlagt ordentlig.

 

Anbefaler alle å kikke på Felleskatalogen.no, før en dytter i seg noe som kan være muffens. Selv ikke fastlegen din er oppdatert på alt - desverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...