Gå til innhold

Hvordan er blodtrykket deres???


Gjest

Anbefalte innlegg

Har veldig lavt blodtrykk. Sist ble det målt til 75/47.

Noen andre med lavt blodtrykk. Er det noe å gjøre med det??

 

Fikk så lite ut av legen syns jeg. Han sa bare "Oi det var jo litt lavt ja". Så kontrollmålte han et par ganger til og fikk samme resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lå på 90/40 frem til uke 22 kanskje! Ikke noe annet å gjøre enn må ta det med ro hvist du blir svimmel og drikke mye væske! Svimte av noen ganger, men en får forvarsel først :-) Gjorde nå jeg :-) Nå er det ganske normalt, men ikke så mye som det bruker være til vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på 100/60 vanligvis også. Er erhelt greit å ligge lavt så lenge du ikke er svimmel og slapp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 94/54 da jeg var hos jordmor i uke 13, tror ikke det er annet å gjøre enn å ta det med ro, og lytte til kroppen. Jeg må spise litt oftere, det hjelper på svimmelheten, og drikke masse. Har hatt hodepine i 4 uker nå, er ganske lei av det, men vi får trøste oss med at det pleier å stige senere i svangerskapet. Men du hadde jo fryktelig lavt da. Vanlig er jo 120/80 Så ta det med ro du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

mitt var 110/80 mins jeg å huske.. helt normalt sa både lege og jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

125/75, tror jeg det var. Av erfaring fra tidligere svangerskap bruker BT mitt å gå ned utover i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt er på ca. 90/60. Mer mat, oftere mat, mye drikke, frisk luft, salt, lakris og små turer kan hjelpe på lavt blodtrykk. Legg deg med beina høyt (over hodehøyde) når du merker at du blir svimmel, for å få blod til hodet.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130/80. Ikke helt fornøyd med det, men undertrykket er bra da.

Aner desverre ikke hva en kan gjøre med blodtrykket under graviditet.

Til vanlig skal det mot høyt blodtrykk lønne seg å spise sunnere og trene. Lavt blodtrykk vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra med lavt blodtrykk i svangerskapet.... Eneste er at man blir svimmel og trøtt... Men da har du friheten til å duppe litt....

mitt var 110/60 og har ligget der nesten hele tiden...24 uker på vei

Og jordmor sa i dag at det er helt perfekt, og forklarte at det er en mekanisme for at morkaken ikke skal komme (morkakeforløsning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100/50

Det skal også hjelpe for lavt BT å drikke kaffe. Vi skal jo ikke drikke så mye kaffe når vi er gravid, men man kan ihvertfall drikke et par kopper. Ellers er salt lakris tingen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt BT har ligget på 120/70 og 115/65 og fikk beskjed at det var veldig bra.jeg er ikke plaget med i være svimmel eller noe sånt. men det var jeg i begynnelsen når BT var på 100/60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mitt er ca. 85/55. Jeg har fått beskjed av sykehuset at det er helt greit med lavt blodtrykk, det er bare ubehagelig. De ba meg passe på å drikke rikelig med vann. Hver morgen må jeg drikke minst 4 halvstore glass mot svimmelheten, og jeg drar ingensteder uten mat og drikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120/70 her. Er allikevel plaget med at blodtrykket utligner seg når jeg reiser meg og slikt, svimer omtrent av til tider. Men er ikke lavt eller for høyt sånn utenom det da:) Er forøvirg alltid plaget med sviming når jeg reiser meg og slikt, jeg da. he he:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...