Gå til innhold

er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har to ekteskap bak seg.

Han har barn fra begge ekteskapene.De første ungene er store nå , men ungen fra ekteskap nr to er liten.

Dessverre lagde biomor til siste barn så mye bråk og spetakkel at samvær med minsten er sjeldent. Biomor har lagt oss for hat og har gjort det vanskelig for oss å bo her vi gjør osv osv.

Idag oppdaget vi at biomor til minsten har invitert min manns store barn med første kone på bursdag, altså minstens halvsøsken som biomor har vært stemor for.

Min mann er rasende , han føler sine store barn illojale og jeg har gitt opp hele surret.

Jeg orker rett og slett ikke mere. Dette blir for komplisert og jeg har rett og slett gitt opp.Jeg føler meg også såret og skuffet. Jeg er så sliten av alt tullet som eks og eksfamilier roter med.Jeg ønsker meg langt bort , vekk fra ekser , stebarn og jeg vet ikke hva.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Dette er vanskelig.

Men - jeg synes det er din mann som er urimelig, jeg. Han har flere kull barn, og de må få lov til å ha en kontakt innbyrdes - de er jo nettopp søsken. Å nekte dem kontakt uten ham tilstede, blir feil, synes jeg.

Har dere barn sammen også?

Skrevet

Jeg synes din mann virker helt på jordet (unnskyld uttrykket). Hvorfor skal ikke søsken få ha kontakt uten ham?

Jeg kan skjønne at han er bitter om en vanskelig situasjon har gjort at han har lite kontakt med sin yngste, men la det for all del ikke gå utover barna. La søsken ha kontakt for det.

Og jeg skjønner at du er lei. Det må være vanskelig å forholde seg til slike forhold.

Skrevet

Vi har aldri satt oss imot at de skal ha kontakt med halvbroren sin.De har begge førerkort og kan fint hente og bringe han hvis de har lyst til å tilbringe tid sammen med han.De bor for seg selv også så han kan være hjemme så mye hos dem han vil ,og det vil han.

Det min mann reagerer sterkt på at de skal være hjemme hos eks stemora og feire bursdag.

Meg og mine gidder de ikke å bli kjent med.

Nei, heldigvis har vi ikke satt barn til verden sammen i dette kaoset av vanskelige ekser og stebarn.

Hovedinnlegger

Skrevet

fordi om de velger å ha kontakt med sin tidligere stemor. Her synes jeg mannen din må tenke seg litt om, og prøve å se ting litt i perspektiv. Selvfølgelig er det ikke bra at din manns eks er vanskelig i forhold til samvær, men jeg synes ikke dere skal påtvinge dine voksne stebarn en lojalitetskonflikt. De er jo sikkert glade i denne damen, som har vært en omsorgsperson i oppveksten deres. Prøv å fokusere på det positive, at søsknene har god kontakt.

Jeg får inntrykk av at du er ganske ny i denne familien, og da kan du ikke forvente at søsknene skal være like engasjerte i dine barn som de er i hverandre. Dere må gi "stesøsknene" tid til å utvikle et godt forhold, og kanskje vil de aldri komme like nære hverandre som søsknene. Ikke på grunn av biologiske bånd, men pga at de er for store.

Jeg tror at mine, dine og våre familier ofte går seg til over tid, og at de aller fleste har litt småtull i starten. Selv har jeg vært heldig, siden stesønnen min var så pass liten da jeg kom inn i bildet. Dessuten er min manns eks en super dame.

Skrevet

Det som er så rart er at disse to overhodet ikke har hatt kontakt med sin eksstemor på flere år. Ingen tlf , ingen brev og ingen kontakt.

Det er mange år siden min mann og deres stemor ble skilt.

De har hele tiden sagt at de ikke har likt henne , den ene stedattra nektet til og med å dra til far pga henne dengang.

Så jeg skjønner ingenting.

Nei , jeg er ikke ny i denne familien, mange års fartstid , men jeg tror at den dårlige erfaringa med den første stemora har gjort dem svært tilbakeholden i forhold til meg og mine.

Så for meg er det helt ubegripelig det som skjer.

Hovedinnlegger.

Skrevet

Vi bor for tiden på østlandet og jeg har idag bestemt at jeg ikke orker mer av ekstull og stebarn , så jeg tar med meg mine barn og flytter tilbake til Tr.lag.

Jeg må bare innrømme at jeg ikke takler det her.

Hovedinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...