Gå til innhold

Hvordan ser dagene ut for dere med bebiser på 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik ser den sånn noenlunde ut:

Vi står opp 6.30,sitter litt på sofaen å slapper av.

Så er det morgenstell,med vask og skift av bleie o.l

Han leker på gulvet og koser seg mens jeg spiser litt frokost

Frokost:kl.08.00

Sovetid:kl.08.30-09.15

Våken og leker:kl.09.15-10.30

Lunsj:kl.10.30

Ny bleie:kl.10.45

Dagens lur:kl.11.15-13.30(av og til lengre)

Middag:kl.15.00

Så leker vi inne,går en tur til byen eller går ut å leker til kl.18.30.

Da får han grøt og mm.

Natta:kl.19.00(19.30)

Noen dager er selvfølgelig litt annerledes enn den forrige,men det er som regel slikt det er.

Og vi koser oss masse,synd at jeg begynner å jobbe om 1mnd.

Skrevet

Guten vår er 8 1/2 mnd, så det er vel gjerne nærmt nok :o)

Akkurat no er det litt tull med dagen, forhåpentliegvis er det fleire tenner på gang. Men til vanleg har vi det omtrent slik:

05.30: Han får pupp i senga vår og søv vidare

07.30: Våknar og ligg og pludrar og klorer meg i fjeset mens eg mumlar "mamma har ikkje auge før klokka er 8!" og prøver å lure i han puppen igjen.

08.30: Vi står opp. Så får han ofte ta seg eit bad mens eg dusjar (har berre dusjforheng på badet så han sit i baljen sin rett framfor meg mens forhenget er trekt frå).

09.00: Frukost. Graut av ca 2dl vatn. Han får vatn å drikke.

09.30: Som regel er han klar for føremiddagsluren sin rett etter frukost, så då legg vi oss igjen (eg søv ofte saman med han). Vil oftast ha litt pupp når han skal sove.

11.00: Våken igjen. No leikar han enten på golvet ei stund eller så går vi ein tur.

12.30: Lunsj. Han et skjeve med leverpostei (ca 1/2) og drikk vatn til. Får i seg litt frukt viss han får av det som eg et. Mislikar alt som ser ut som babymat, med unntak av graut. Får tilbud om pupp, vil ha av og til.

13.00: Ny økt med leiking eller eventuelt ein tur i vogna eller bæreselen.

14.30: Tid for lur nr 2.

15.30: Våken. Stell og kos.

16.00: Middag. Han har aldri likt middagsglas, og vil heller ikkje ha heimelaga grønsaksmos lenger. No er det "ordentlig" mat som er tingen, og han får stort sett smake på det vi andre et (ris med saus, pizza, poteter, fisk, pasta), men vi prøvar sjølvsagt å vente med å krydre/salte maten vår for mykje før han har fått.

17.00: Leik og moro. Han ligg på golvet og leikar, skubbar seg inn under sofaen og øver seg på å kome opp på alle fire. Treng ofte selskap i leiken på denne tida av dagen, blir fort utålmodig.

18.45: Kveldsmat; graut av ca 2dl vatn. Han drikk vatn frå koppen sin i tillegg. Av og til nektar han å ete før han får pupp.

19.15: Stell og tannpuss

19.30: Pupp på sengekanten, så i seng. Søv som regel litt før 20, men det er ofte noko sutring før han sovnar.

00.00: Pupp.

Vi har hatt ein peiode på eit par mnd der han har våkna rundt kl 3 om natta og lagt våken i 2-3 timar, men det ser heldigvis ut til at det endelig eg slutt på det. Han har sove godt den siste veka i alle fall :o)

Skrevet

Haha.... ;). Samme innlegg vi?

Jeg med 10 mnd. gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...