Gå til innhold

Vaksinerer dere dere før dere reiser til bulgaria?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg må vaksinere min 15 mnd. gamle gutt, kanskje vi foreldre også burde ta en vaksine???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hva vil du vaksinere han for? Hepatitt a vaksine for små barn er bortkastet penger. Barn blir ikke syke av smitten. Vaksinen anbefales til voksne.

Skrevet

Nei, vaksiner er ikke nødvendig. Kom hjem fra bulgaria i går og verken datter på 20 mnd, meg eller sambo har blitt syke. Jeg er ganske imot vaksiner generelt, og synes ikke det bør gis i hytt og pine. Særlig ikke til barn

Skrevet

Takk for svar!

Jeg ringte vaksinasjonssenteret for en stund siden og de anbefalte sterkt at jeg vaksinerte han mot hepatitt A, har i etterpå lest i et blad at små barn ikke blir smittet like fort som voksne, lurer derfor på hvorfor vaksinasjonssenteret ville han skulle ta vaksinen og ikke vi voksne...??

Skrevet

tror det kan være greit å vaksinere barna mot Hepatitt A, alle nyfødte barn som har utenlanske foreldre enten den ene eller begge, får tilbudet om å vaksinere barna på sykehuset før en reiser hjem, dette for å sikre den lille når en evt drar på besøk til besteforeldre, dette koster ingen ting , så de gjør det ikke for pengenes skyld, også foreldre fra europa får dette tilbudet. Vaksinen holder i ca 20 år.

Skrevet

På sykehuset er det kanskje gratiss, for de dette gjelder. På vaksineklinikken her i byen må man pent betale.

Skrevet

Vi har nettopp vaksinert oss, både voksne og barn. Legen anbefalte hepatitt A både til Tyrkia og Bulgaria. Så vi valgte å gjøre det. Drikkevaksinen derimot kuttet vi ut, (den ble heller ikke nevnt av legen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...