Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Lurer på om jeg må vaksinere min 15 mnd. gamle gutt, kanskje vi foreldre også burde ta en vaksine???
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Nei. Hva vil du vaksinere han for? Hepatitt a vaksine for små barn er bortkastet penger. Barn blir ikke syke av smitten. Vaksinen anbefales til voksne.
Nickoline med 2 jenter Skrevet 10. juni 2006 #3 Skrevet 10. juni 2006 Nei, vaksiner er ikke nødvendig. Kom hjem fra bulgaria i går og verken datter på 20 mnd, meg eller sambo har blitt syke. Jeg er ganske imot vaksiner generelt, og synes ikke det bør gis i hytt og pine. Særlig ikke til barn
Føken siruppsnipp Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Takk for svar! Jeg ringte vaksinasjonssenteret for en stund siden og de anbefalte sterkt at jeg vaksinerte han mot hepatitt A, har i etterpå lest i et blad at små barn ikke blir smittet like fort som voksne, lurer derfor på hvorfor vaksinasjonssenteret ville han skulle ta vaksinen og ikke vi voksne...??
maisa Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 tror det kan være greit å vaksinere barna mot Hepatitt A, alle nyfødte barn som har utenlanske foreldre enten den ene eller begge, får tilbudet om å vaksinere barna på sykehuset før en reiser hjem, dette for å sikre den lille når en evt drar på besøk til besteforeldre, dette koster ingen ting , så de gjør det ikke for pengenes skyld, også foreldre fra europa får dette tilbudet. Vaksinen holder i ca 20 år.
gogo Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 På sykehuset er det kanskje gratiss, for de dette gjelder. På vaksineklinikken her i byen må man pent betale.
mojo Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Vi har nettopp vaksinert oss, både voksne og barn. Legen anbefalte hepatitt A både til Tyrkia og Bulgaria. Så vi valgte å gjøre det. Drikkevaksinen derimot kuttet vi ut, (den ble heller ikke nevnt av legen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå