Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Vi var på legevakta på søndag, fordi da hadde jenta vår på 7 mnd hatt feber i 5 dager. Vi ringte på forhånd, og fulgte instruksjonene der. (som var å gi ho febernedsettende, og se om det hjalp, og vente 1,5 time hjemme så slapp vi det der). Da vi kom dit, måtte vi alikevel vente 1,5 timer på venterommet. Og da vi omsider kom inn til legen var han mere opptatt av at han sluttet så fort vi var ute av døra. Han tittet såvidt i ørene, og halsen, lyttet på brystet utafor bodyen, og sa at hun hadde bare en virusinfeksjon. Også fikk vi kjeft fordi vi hadde gitt ho febernedsettende.. Også sa han dessuten at man ikke kunne behandle så små barn, for det tålte dem ikke. I natt hadde øret hennes væsket masse, og det fortsatte å renne gult puss ut av det. Vi kom oss til en annen lege, som fort konstaterte at hun hadde en kraftig ørebetennelse, og ga oss antibiotika uten å nøle. Jeg sitter igjen med et utrolig dårlig inntrykk av byens legevakt.. de har fått MASSE klager i lokalavisa, og jeg stiller meg nok i rekken der og kommer til å sende et brev, men da til legevaktledelsen. Selv om jeg vet at det ikke hjelper stort....
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Håper du ga ham så ørene flagra når han kjefta fordi dere hadde gitt febernedsettende!!! Helt uholdbart!! Men sånne historier finnes det nok fra alle legevakter i landet - dessverre!!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #3 Skrevet 6. juni 2006 Hvor er dette da? JEg er heller ikke fornøyd med legevakta i Ski.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 6. juni 2006 #5 Skrevet 6. juni 2006 ikke morro med legevakta nei. var der en gang med eldste jenta da hu var liten. hu hastet opp kraftig, og gikk ned en kilo på ett døgn. klarte ikke drikke eller noe. der hadde hu en virus infeksjon og når vi kom oss til lege på et sykehus ble hu lagt inn med rs virus og masse streptokokker:(
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Huff, så ille:-\ Det skal ikke gå an altså. Vet dessverre hvordan du har det.. Ble møtt av en utrolig frekk lege på legevakten her i byen, og jeg har gått videre med saken. Ringte og sendte brev til helsesjefen i kommunen, og krevde et møte med legen og helsesjefen tilstede. Legen nektet å møte opp og snakket lenge med helsesjefen om dette.. Kan dessverre ikke si noe mer ang. saken, men tro meg, det lønner seg å klage på slikt. Som jeg også fortalte til helsesjefen, jeg føler meg ikke trygg for fem flate øre her i byen om gutten min skal bli syk igjen, og sann skal det ikke være.. Ønsker deg lykke til. Klem
mammaen til G & A Skrevet 7. juni 2006 #7 Skrevet 7. juni 2006 Uff stakkars dere. Sender dere store troesteklemmer som maatte gaa igjennom noe slikt med en saa daarlig lege. At dere i det hele tatt maatte vente saa lenge paa vente rommet naar minsten er saa liten synes jeg er daarlig. Og naar jenta har feber saa gir dere da feber nedsettende - kjaere vene - man tar da feber nedsettende medisiner selv dersom man har saa vondt i hodet og feber. Skulle likt aa spoerre legen dere saa om han ikke tar smerte stillende eller feber nedsettende dersom han blir syk. Og at man ikke kan behandle saa smaa barn er jo helt sykt aa si. Kjempefint at dere saa en annen lege og at vesla deres fikk medisinen hun skulle hatt med en gang av den andre legen. Igjen - masse klemmer og god bedring fra
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 TUSEN takk dere, for så mye fine ord! Varmet godt! Hun er heldigvis nå MYE bedre allerede:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå