Carina83 ~ termin 05.09.07 ~ Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Dagen starta med tannlegebeøsk kl 09.00. Hun har et par hull, men siden bygda har været uten tannlege en stund har vi ikke fått reparet tennene.. Samtidig som jeg tror hun er redd. Hun nekta plent å åpne munn så tannlegen fikk se, hjalp ikke om jeg krøyp oppi stolen eller pappa`n.. Ville ikke engang se på tannlegen da han la bort det lille speilet. Gapte et par ganger høyt for meg så han fikk smugtitta på tenna. Nå skal vi tilbake 21juni og da skal hun få beroligende i håp om at de får reparert dem.. Som forelder så vil jeg jo kun hennes beste.. Tannlegen selv var i hvertfall veldig enig med meg i å ikke presse henne, da i fare for at hun vil få skrekk . Som han sa hun er jo ganske så liten. Bare 3år. Hun sa hun var ferdig med å spise middag.- da tok vi tallerken hennes og kasta det som lå igjen. Ble ramaskrik for da skule hun ha mat alikevel, i dag måtte hun bade. Det var en evig kamp for å få henne i badekaret for da var det ikke jeg som skulle bade henne men pappa. *sukk*. Blir noen ganger så sliten av dette. Og vi kan jo ikke la henne styre oss, så vi tar det den av oss som har henda fri fra husarbeid.. Nå er det nattatid.. Håper på en litt blidere unge i morgen. Noen som har noen gode råd ??
Gjest Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Huff - er ikke så lett å være liten - eller stor for den saks skyld... Min erfaring etter å ha hatt to tre-åringer, er at dette er hverdagen for dem enkelte dager. Tror man som foreldre bare kan gjøre så godt en kan og bite sammen. Slitsomt? Javisst er det det! Man kan jo bli helt tullerusk noen ganger, men vi må nok bare prøve å takle det som best vi kan. Lykke til hos tannlegen neste gang :-)
trøndermamma Skrevet 7. juni 2006 #3 Skrevet 7. juni 2006 Det er nok bare slik det er å ha en 3-åring! Det går nok over skal du se. Mellomstemann her er 4,5 og han var slik han også, men ikke fullt så ille som storesøsteren. Vår erfaring er at vi kommer langt med lek. Hvem kommer først på badet, hvem blir førstemann når vi skal ut osv. De er jo utrolig konkurransenlystne (ihvertfall er ungene her i huset det) Det har hjulpet meg mange ganger når vi har hatt det travelt! Høres ut som dere har en klok tannlege! Vi har hatt motsatt opplevelse, og det er helt forferdelig! Håper det hjelper med beroligende og at tennene blir ordnet. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå