Gå til innhold

Livmor..


MammaUlv

Anbefalte innlegg

Dere som er sånn 13-14 uker på vei, hvor langt oppe kjenner dere livmora deres sånn ca?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke kjenne den i det heletatt jeg (13+4), synes alt kjennes likt ut.. vet ikke helt hva jeg skal lete etter heller. Du da?? kjenner noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...det er nettopp det...

jeg kjenner skikkelig..og jeg har klemt mye på magen før..heh..vet hvordan den "skal" være inni der...

Jeg kjenner bulen/bobla helt opp til navlen nesten jeg...

Hmm...syns det var litt voldsomt i forhold til hva jeg leser om uke 13-14 liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trykker med fingrene nedover og innover - rett under navlen så kjenner jeg livmoren.

Men nå kjenner jeg den når jeg går, sitter og ligger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos jordmor i uke 13, og da viste hun meg, og det var MYE høyere opp enn det jeg har lest, og trodde, så ikke så rartjeg aldri fanbt den, min var rett under navelen. Det står jo at den skal være 8-10 cm nedenfor navelen, men så mange cm er det ikke fra min navle til mitt skamben, jeg tror jeg har navelen veldig langt ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke noe jeg. Synes bare hele magen kjennes "fleskete ut. Sist jeg var på kontroll (10 uker) kunne jordmora bare kjenne anntydning til en hevelse.. Gleder meg til neste kontroll, er fortsatt redd for at noe kan være galt... Men da hadde jeg vel merket det??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg syntes også jeg kjnete den veldig høyt i uke 13-14. Litt under navelen bare. Nå i uke 19 er den litt over navelen, målte 15 cm nå og det er på normalen. Tror den vokser veldig forskjellig så tidlig, derfor måles ofte ikke SF før uke 20.. Så ikke bekymre deg:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jordmora viste meg hvor den var i går, og jeg hadde kjent rett...den var oppe ved navlen min! :)

Greit å få bekrefta at man kjenner kroppen sin litt og at man hadde rett..Ble bare så usikker når jeg leste at noen kunne kjenne den like over skambenet nå- og at det spesiellt gjaldt andregangs-fødende..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...