Gå til innhold

Mye kynnere tidlig= tidlig fødsel.. myte eller fakta?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei... for meg var det fakta....

begynte med falske kynnere ved 24 25 uker og fikk begge mine barn i uke 36 og 37...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse kynnere fra uke 15, men etter en sjekk av livmorhalsen på sykehuset fikk jeg beskjed om at det var ingen grunn til at jeg skulle fø for tidlig. Som for min del ser det foreløpig ut til å være en myte:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hva med meg da.. som begynte med kynnere i uke 15 ca...?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg var det fakta sist,og legene mener det kanj skje denne gangen også.men det vet jeg mer om når de har fått undersøkt meg.er iværtfall veeeeeldig plaga med kynere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kynnerne ikke er vonde og regelmessige, ville jeg ikke bekymret meg. Er du nervøs, kan du jo be legen om en sjekk slik jeg gjorde. Nå bekymrer jeg meg ikke i det heletatt lengre:)

 

Husk, alle kvinner har kynnere, det er bare noen som kjenner dem bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo bare 18+0 i dag, så det skal eventuelt være lenge igjen til fødsel. Hadde veldig mye kynnere forrige helg og var derfor på føden en tur. De sjekket livmorhalsen da, og den var ikke forkortet da, men det betyr vel ikke at den ikke kan bli det av mye kynnere fremover, eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ofte og kraftige kynnere de to-tre siste månedene forrige svangerskap og fødte 14 dager på overtid.........Myte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde e hus i myyyye kynnere hele 2 og tredje trimester forge svangerskap...men fekk på termin.grunnen til kynnerenevar stress i d fleste tilfeller,byggde hus d året så...fekk veldi vont avogtil,de er nok kroppen som gir et signal på at du må roe ned,entend er fysisk eller mentalt...begynner å kjenne godt på det denne gangen også,14 uker.da jeg er styrt av hissige hormoner:)går vel greit.gleder meg til i morgen da skal jeg på ul å sehvordan ting er inni der..lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk med førstemann merket jeg aldri en eneste kynner. Han kom likevel 14 dager for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Det betyr vel ikke at det ikke kan sje. Men jeg fikk iallefall beskjed om at den nå burde holde seg lukket siden den ikke hadde åpnet seg til nå. Men jeg var 23 uker da jeg sjekket. Er du redd for dette, er det jo bare å ta en tlf til sykehuset hvor du fikk sjekket deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som heter falske kynnere?

Aldri hørt om det.

 

Men falske rier?

Det er kraftige kynnere det som er litt kraftigere enn vanlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andremann hadde jeg kynnere ifra uke 12, men han kom dagen før UL termin. Jeg var veldig ofte på kontoller fordi jeg gikk med konstante kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap hadde jeg masse kynnere ganske tidlig. Barnet kom likevel en uke etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myte! Jeg hadde masse kynnere sist, fra tidlig i sv.skapet og jeg fødte 11 dager over termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D va nu bra, ellers så hadde denna krabatn aldri kommen ut :-) Har ikke hatt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap: myte - men kunne blitt fakta... Jeg hadde veldig mye kynnere fra uke 14 (som regel flere i timen), og fikk premature rier i uke 28. Lå en uke på sykehuset, og hadde riehemmede drypp i flere dager. Babyen kom ikke da, men jeg fikk beskjed om å unngå å gjøre alt som ga kynnere - det ville for min del si: gå, vaske opp, pusse tenner (!) - men det måtte jeg jo gjøre..., røre på meg i senga osv. Absolutt enhver bevegelse ga kynnere! Jeg hadde i tillegg bekkenløsning, så jeg holdt meg fullstendig i ro fra uke 28... Det eneste jeg kunne gjøre uten å få veldig mye kynnere var å sitte foran data'en, ble mye bim... Men, til saken: jenta mi ble født med planlagt keisersnitt 16 dager før termin, så hun kom ikke for tidlig, selv om jeg hadde ekstremt mye kynnere! (Men jeg vil jo anta at hun hadde kommet for tidlig dersom jeg ikke hadde sittet i ro i 10 uker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert myte!!! Jeg gikk 10 dager over tiden og fikk ei lubben jente på 4,5 kg:) masse kynnere fra uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er vel det samme som at livmora strammer seg???

 

I første svangerskap merket jeg ikke en eneste kynner. Fikk på termindato.

 

I andre svangerskap ble magen hard/stram hver gang jeg forsøkte meg på fysiske utskjeielser, enten jeg var på jobb, gjorde husarbeid eller var på trening. Dette var jeg plaget med bortimot hele 3. trimester, kan jeg tenke meg. Tuppa kom 9 dager over termin, jeg hadde da 2-3 cm åpning da jeg var hos jordmor på kontroll på formiddagen, uten at jeg hadde fått rier. Slimproppen var gått over 3 uker tidligere... Så for meg stemte ikke teorien, nei...

 

Nå er jeg i uke 17. Har flere uker merket at livmora innimellom blir stram og hard som en liten ball. Det er vel en form for kynnere det også, kan jeg tenke meg. Satser på at det ikke blir for tidlig fødsel av den grunn, men det gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...