Gå til innhold

blir oppgitt!! ang utgangspunkt for grunnlag av beregning av permpenger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på trygdekontoret i dag, og hun jeg snakket med gjentok bare samme frase. Ble ikke noe klokere jeg, så kanskje dere kan hjelpe meg????

 

Jeg er fast ansatt som ringehjelp, og har i tilegg av og til korte vikariater her og der. Altså, variabel inntekt.

Hvordan beregnes mine permpenger da?? Jeg hadde håpet at man kunne ta utgangspunkt i de 3 siste årene, men det virka det som var helt gresk for henne på trygden.

Tar de da de 6 første eller beste mnd av de 10 siste mnd??

Hun på trygdekontoret mente de tok utgangspunkt i de 4 siste ukene jeg var i jobb, hvis ikke avviket var på mer enn 25 %.

Det virker så urettferdig synes jeg, for kanskje akkuratt de ukene jobber jeg sikkert lite!!!!

Hjeeeeelp, noen???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regelen hun sa på Trygdekontoret stemmer, MEN det er mange som viker fra denne og ser på snittet. Har variabel lønn selv, og aner rett og slett ikke hvordan det vil gå ang svangerskapspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regelen stemmer som Mille sier men vet skal vurderes i hvert enkelt tilfellet om aviket er stort (også selv om avviket er under 25% ) sa hun på TK til meg. Hos meg blir 12 måneder tatt til grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å ta en kopi av selvangivelsen fra i fjor og sende den med søknaden/kravet mitt. Dette i tilfelle de ikke hadde fått likningen for i fjor. Gjør du det, så dokumenterer du jo et evt. avvik i inntekt, du kan også (har jeg gjort) skrive det i det feltet i papirene som er satt av til ekstra info at du ber om at de går "tilbake i tid" og kikker. Til meg sa de (to ganger, jeg ville ha det bekreftet) at de tar hensyn til de 3 siste årene så lenge de er obs på det :)

Selv så tjener jeg ikke nok i år til å få noe mer enn engangsstønaden på grunn av stillingstypen min i forhold til graviditeten, men har gjort det de to siste årene... så jeg vil jo gjerne ha mest mulig penger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ikke sant. skla bare legge med alt jeg har av lønnslipper og selvangivelser for siste 3 år og håpe på det beste!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...