Gå til innhold

blir oppgitt!! ang utgangspunkt for grunnlag av beregning av permpenger...

Anbefalte innlegg

Var på trygdekontoret i dag, og hun jeg snakket med gjentok bare samme frase. Ble ikke noe klokere jeg, så kanskje dere kan hjelpe meg????

Jeg er fast ansatt som ringehjelp, og har i tilegg av og til korte vikariater her og der. Altså, variabel inntekt.

Hvordan beregnes mine permpenger da?? Jeg hadde håpet at man kunne ta utgangspunkt i de 3 siste årene, men det virka det som var helt gresk for henne på trygden.

Tar de da de 6 første eller beste mnd av de 10 siste mnd??

Hun på trygdekontoret mente de tok utgangspunkt i de 4 siste ukene jeg var i jobb, hvis ikke avviket var på mer enn 25 %.

Det virker så urettferdig synes jeg, for kanskje akkuratt de ukene jobber jeg sikkert lite!!!!

Hjeeeeelp, noen???????

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om å ta en kopi av selvangivelsen fra i fjor og sende den med søknaden/kravet mitt. Dette i tilfelle de ikke hadde fått likningen for i fjor. Gjør du det, så dokumenterer du jo et evt. avvik i inntekt, du kan også (har jeg gjort) skrive det i det feltet i papirene som er satt av til ekstra info at du ber om at de går "tilbake i tid" og kikker. Til meg sa de (to ganger, jeg ville ha det bekreftet) at de tar hensyn til de 3 siste årene så lenge de er obs på det :)

Selv så tjener jeg ikke nok i år til å få noe mer enn engangsstønaden på grunn av stillingstypen min i forhold til graviditeten, men har gjort det de to siste årene... så jeg vil jo gjerne ha mest mulig penger :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...