en-to, lappe sko..... Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Skal til å male kjøkkenet mitt og lurer i den forbindelse på noe. Kjøkkeninnredningen min er lys beige og hadde tenkt meg noe mørkere på veggene siden kjøkkenet mitt er ganske stort. Dette blir ikke store forskjellen men en nyanse dypere eller to. Blir dette rart, er det vanligere å ha lyse vegger og mørkere innredning? Et annet spørsmål er, på et nordvendt rom, bør man ha varm eller kald farge på veggene? Vet at jeg har hørt en regel om dette, men husker ikke hva det var.
paula28 Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Hørtes stilig ut med en mørkere farge på veggene! Spørs hvor mye veggflate det er snakk om da, eller om det er mest skap hos deg? Syns sjokoladebrune vegger er fint, men krever mye lys/ stort rom. I et nordvendt rom syns jeg det passer best med en varm farge, ettersom man ikke får så mye av sola inn der. Lyset fra baksida kan jo virke kaldt i seg selv, så da syns jeg det myker opp med varme farger i rommet (har valgt det til mitt nordvendte kjøkken, fargene går i creme, beige, brunt og hvitt). Kjøp en prøvefarge først, og mal en plate e.l, og hold den opp til veggen :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå