Gå til innhold

maling....


MarsbebisogMathilde

Anbefalte innlegg

Har planer om å male huset nå i sommer, noen som vet om det er farlig å male?Skal male det utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har malt en del inne i huset jeg, men med god lufting! Ute er det vel ingen problem, er jo i frisk luft hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppussingshus selv, så vanskelig å unngå maling totalt. Her er forholdreglene jeg har tatt:

 

Jeg kjøpte halvmaske fra 3M, som har filter for både partikler og gasser. Denne virker utrolig bra, kjenner ikke malingslukten når jeg bruker denne. Kjøpte den på Maxbo til en 7-800kr.

Ellers har jeg på nok klær og hansker, slik at jeg får minimalt med maling på meg. Unngår derfor at den trekker inn i huden.

Jeg maler bare ute:) og passer på å ha vinduene igjen mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Min veninne som jobber som kjemiker sier at vannbasert maling er helt ufarlig, men

oljebasert maling skal man holde seg unna nå man er gravid.

Lykke til med malingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordelen med oljebasert maling er at disse vanligvis har kort herdetid. Avgassingen skjer ofte i løpet av noen timer til dager mens malingen tørker. Vannbaserte malinger avgir vanligvis lite gasser under selve påføringen, men har ofte mye lengre herdetid – og kan avgi gasser til luften i rommet over en lengre tidsperiode.

 

Dette ligger inne under graviditet og oppussing!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...