Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Jeg er en sosial person og har mange gode venninner som jeg elsker å være sammen med, men etter jeg fortalte at jeg er gravid har jeg opplevd at noen behandler meg som om jeg er invalid og unnlater å inkludere meg i alle slags aktiviteter. Jeg er nå straks i fjerde måned og har vært i utrolig god form hele tiden og det er nesten ikke en ting jeg ikke kunnet delta i. Likevel har de unnlat å invitere meg til tross for at jeg sier at jeg er i tipp topp form og gjerne vil være med. Dette gjør litt vondt da dettte er venninner som jeg har hatt på forskjellige kanter og selv har jobbet for å koble sammen slik at vi kunne bli en god gjeng som kunne finne på ting sammen. Den ene er faktisk svigerinnen min og også den som føles som mest eksluderende. Hun sender meg meldinger hele tiden for å fortelle meg hva hun skal finne på med venninnene mine....og dette uten å invitere med meg. Skulle jeg være så heldig å bli invitert er hun veldig flink til å gi uttrykk for at det ikke spiller noen rolle om jeg blir med. Uansett, dette føles veldig vondt for tiden og opptar tankene mine veldig. Er det noen av dere som har opplevd noen lignende eller har noen gode råd for hvordan jeg skal takle dette. Har en liten mistanke om at hormonene forsterker det hele, men uansett! Jeg er veldig takknemlig for all responsen jeg måtte få:-)
sommersol Skrevet 7. juni 2006 #2 Skrevet 7. juni 2006 Jeg synes jo det høres rart ut at de ekskluderer deg på denne måten. Men samtidig så er det vel noe nytt for dem også. Du nevner ikke om noen av dem har barn, men om ingen har det, så er det vanskelig for dem å forstå situasjonen. Kanskje du har snakket mye om graviditeten til dem, og de synes det er kjedelig å høre på ? Synes du skal invitere dem alle hjem til deg over en middag eller noe, eller ta en tur på restaurant, så forklarer du hvordan du føler det, og si at du har lyst til å ha vennene dine rundt deg i denne tiden! Er ikke enkelt å føle at du må stå utenfor hele svangerskapet! Det er det jo ingen grunn til. Man kan da ta en bytur, kafetur, skogstur, kino, m.m selv om man er gravid Ønsker deg masse lykke til med praten. For husk at det er ikke sikkert de vet hvordan du har det nå. Klart hormoner forsterker det hele, men de er ikke alene om å gjøre at du føler deg utenfor... det virker det ut som om at det er venninnene dine som har god skyld i! Men, fortell dem hvordan du har det =) Er de vennene dine, så er de der for deg - hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Tusen hjertelig takk for responsen sommersol, den setter jeg stor pris på:-) Du har selvfølgelig helt rett, er de vennene mine så er de der for meg hel tiden! De det gjelder har hverken barn eller samboer/partner og er ganske så single. Jeg vil tro at like mye som jeg har behov for venner som er i min situasjon så har vel de også behov for venner som er i deres situasjon også. Hihi utrolig hvor rasjonelt man kan tenke den ene dagen, men så irrasjonelt den andre..hihihih...det er nok ingen tvil om at hormonene er med på å forsterke dette:-) Jeg har nå bedt med meg jentene på en lang sykkeltur i skogen, så får vi ser hvordan det går:-) Tusen takk for responsen og ha en super sommer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå