Gå til innhold

Trenger litt hjelp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg venter tvillinger 2.september og klarer ikke å bestemme meg for navn. De antar at det er en gutt og en jente.

Jeg vil gjerne ha noen litt moderne og internasjonale navn siden faren er spansk. Har tenkt på disse:

Jente:

Adora

Admira

Caia

Cassandra

Daniella/e

Elvira

Zara

Maria

 

Gutt:

Gabriel

Juan

Carlo/s

Abel

Cameron

Charlie

 

Kom gjerne med komentarer eller nye forslag til navn eller sammensetninger, det gjør ingenting om det blir ett dobbeltnavn.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så spennede, en av hvert!

 

Gabriel og Maria

Carmen og Abel

Rakel og Isac

Maria og Cameron

 

ellers er.....

 

Marina

Elina

Emmeline

Emily

Alise

Julianne

 

Benjamin

Teodor

Isac

Jonh

Horatsion(eeh..)

Fabian

Leonard

Leon

Sebastian

LEander

 

....Fine!

 

Jeg synes

Maria og Cameron

eller

FAbian ogMarina

Var finest!

lykke til!

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Takk for all hjelp, men jeg trenger den fortsatt *dytte*

Jeg har tenkt litt på Zara Elvira Gabrielle til jenta mi. ( Jeg veit det er tungvint, men sambo er en meget bestemt spansk herremann som mener at spanske barn må ha minst 2, helst 3 navn...)

Til gutten er jeg litt mer usikker, men har tenkt på Charlie Juan Carlo ( egentlig er det igjen sambo som har tenkt, jeg syns det er litt teit fordi han heter Carlos++++ og jeg syns Carlo er litt for likt, men igjen spanskemenn er ikke bare lette å hanskes med..)

Jeg vil gjerne ha litt hjelp med det her for i min samboer er det ikke mye hjelp å få, men siden vi skal flytte til spania kan de ikke få navn som Ingrid og Eirik..

 

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zara elvira maria og gabrielle er di typisk spanske navna som alle spanske jenter bærer i en eller aen plass i sine lange navn...

 

 

syns d blir litt kjedelig.....velg noe hverken spansk eller norsk

 

ta noe mer krydder som Shabina;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag:

 

Zara Adine Cassandra

Meline Elvira Viktoria

Lea Elvira Maria

Anny Olivia Athena

Elisa Susanna Catalina

 

Ramon Elias Levi

Elias Gabriel Jose

Daniel Noa Flavio

Sandro Xavier Pepe

Abel Elian Jorge

 

 

Noen du likte??

 

Vet de var mange navn du ikke hadde nevnt men jeg måtte bare komme med noen flere forslag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Isabel? Eller Isabella?

Gabriel og Isabel.

Synes Admira Isabel hadde vært fint jeg da... eller Mira Isabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraråder å ha Charlie og Carlos i samme navn, det er smør på flesk. Juan er det kanskje ikke så lett å uttale i Norge?

Flere forslag:

Amando

Ulises

Rolando

Leon

Tadeo

Mateo

Valerio

Tristan

Luca

Victor

Fausto

f.eks.: Carlos Amando Leon

Gloria

Antonia

Aurelie

Ines

Marisol

Mirea

Clara

Reyna

Vilma

Rosita

Edelmira

Carlota

F.eks. Clara Aurelie Marisol

 

Klem,

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! Dere har vært til stor hjelp, har ikke klart å få sambo bort fra å bruke 3 navn.. Men har har åpnet øynene og satt faktisk sammen med meg her for en liten stund siden.

Han har veldig lyst til å kalle sønnen sin for Carlo Xavier Mateo, ett navn jeg syns var veldig mye finere en det forrige han fant på. Det at navnene er vanskelige og uttale på norsk gjør ingenting for vi skal flytte til Spania neste sommer.

Hva syns dere om Marisol Aurelie Carlota? Sambo vil kalle vesla for det, men jeg syns det blir litt mye, men også på en måte er det utrolig flotte navn når sambo sier det på ordentlig spansk i stede for min litt gebrokkne skole spansk.

Hva tenker dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xavier og Marisol er nydelige!

Aurelie/Aurelia er også fint.

 

Ellers vil jeg lansere

Corazon

det er et nydelig jentenavn, betyr jo hjerte, som du vet.

Forkortes lett til Cora.

 

Med sånne lange navn syns jeg ikke det er så nøye med sammensetningen siden man i hovedsak bruker bare ett som tiltalenavn. men hadde det vært med hadde jeg insistert på å få med et norsk navn i remsa for å markere tilknytningen, og da mener jeg et norsk navn, selv om du ikke nødvendigvis ville brukt det i Norge. Finn et med fin betydning, så kan datteren din kokketere med et eksotisk norsk navn som for eksempel betyr fager og er et ekte prinsessenavn;

 

Marisol Aurelie Ingrid

 

Og sønnen din kan tøffe seg med et navn som for eksempel betyr modig vikingkriger som står alene

 

Xavier Mateo Einar

 

bare forlsag altså. Ellers liker jeg

Orlando og Salvador

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere spanske navn:

Luis

Paolo

Manuelo

Alejandro

Oscar

Diego

Felix

Pedro

Rio

Carolina

 

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi antageligvis bestemt oss jenta vår får nok navent Marisol Aurelie Frøya( takk for forsalget om å gi henne ett norskt navn)

Xavier Mateo Ingvald blir gutten vår nok hetende. Da blir de begge oppkaldt etter oldemor og tippoldefar!

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, for meg ble dette nesten bare komisk, sorry, er bare ærlig. Jeg er selv norsk med en tyrkisk ektemann og det å mixe så forskjellige navn ble det liksom ikke noe flyt i. Greit å ha et navn til hvert land men når det ble 3 navn så ble det for mye i mine ører, men så er jeg jo ikke spansk heller da :) Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare snike inn forslag til et jentenavn, vet nemlig om ei lita jente som har spansk mor og norsk far og de bor i Frankrike. Jenta heter Milena, noe jeg syntes var litt "Milano" med én gang men synes det er helt nydelig :-) Kan jo lett kombineres med 2 navn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...