Gå til innhold

hvor vanskelig skal det være?


Vinde

Anbefalte innlegg

Som mange av dere sliter vi også med å bestemme oss for navn. Her om dagen satte vi opp en liste, jeg skrev alle navnene på lapper og pappaen og jeg satte oss ned hver for oss og forsøkte å legge navnene i prioritert rekkefølge. Faktisk havnet samme navn øverst på listen! ikke værst...men klarer liksom ikke helt å bestemme oss likevel. Hva synes dere om flg navn, prioriter dem gjerne og med assosiasjoner hvis dere har noen.

 

Solveig

Kristine

Eli

Maria

Ingrid

Helene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rangerer:

 

Ingrid

Solveig

Maria

Helene

Kristine

Eli

 

Dersom dere kom ut med samme navn øverst, synes jeg dere skal velge det! Kan jeg spørre hvorfor dere fortsatt er usikre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det kan du si! Vi lider sikkert bare av beslutningsvegring.... :-)

 

Vi har operert med en liste over lang tid, men det som havnet øverst på listen kom vi på i forrige uke. Kanskje vi er redde for at det er øverst på listen pga nyhetens interesse hvis du skjønner hva jeg mener??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo mulig, jeg er motsatt. Mange navn som jeg ikke synes er noe særlig når jeg hører dem første gang, men jo mer jeg får tygd på dem, jo finere blir de.....

 

Vet ikke når du har termin, men dersom dere ikke har det veldig travelt med å besteme navn, kan dere jo bare la lista stå så lenge, dersom dere fortsatt er enige om ett par måneder ville jeg ha tatt det navnet! Dersom dere ikke har kommet på andre navn i mellomtiden som også er fiiiine pga nyhetens interesse...

 

Hehe, skal ikke være enkelt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene

Ingrid

Kristine

Maria

Eli

Solveig

 

Dette er bare min oppfatning, her synes jeg absolutt dere må ta det dere begge hadde valgt! Håper du vil fortelle oss det til slutt da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med dere i at Solveig er finest. Kristine og Helene er litt kjedelige, Ingrid for vanlig. Maria og Eli er også gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er fine, men må jeg rangere dem ville min liste sett ut slik:

 

Maria (vanlig, men jeg har så gode assosiasjoner til navnet)

Helene

Ingrid

Kristine

Solveig

Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid- Heter det selv, og syns det er et nydelig navn!!

Maria- Selv om det er et vanlig navn, er det utrolig pent!

Kristine- Søtt navn:)

 

Liker ikke Solveig, Helene og Eli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine- Kjempe fint navn, har likt det hele livet:) Skulle egentlig hete det selv, men så fikk jeg et annet mellomnavn:) hehe...

 

Helene- Er kjempe fint det og! Også et navn jeg har likt hele livet, og ikke er lei...

 

Maria- Njaaa. Greit nok... Kjenner en del som heter det... Er vanligere enn Marie (som jeg selv heter) og personlig synes jeg Marie er finere:)

 

Eli, Solveig er huff for min del...Forbinder det med lite hyggelige personer, og ser for meg en heks i 60 årene:p hehe...

 

Ingrid er sånn tja tja, helt ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...