Gå til innhold

Nokon som har gått ned i vekt?


Mamma til 2 godklomper

Anbefalte innlegg

Eg var 85 kg før eg vart gravid og i veke 12 var eg enno 85 kilo. Eg var til jordmor i dag (18 veker på veg) og no er eg 84 kg, altso ein kilo lettare. Alt er berre bra med meg, föler meg topp :)

 

Eg har berre ikkje lyst på snop eller sjokolade eller snax eller feit mat, berre lyst på frukt og salat og mjölk og mykje god juice. og so et eg sjölvsagt middagar, men eg vert berre so fort mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga19

Endeleg nokon som skriv nynorsk her!:)

Eg var 84 trur eg då eg vog meg i byrjinga av januar...vart gravid i slutten av den månaden, og eg trur eg hadde gått opp ein heil del til då. Åt nemleg ikkje noko snop og kaker og sånn i 2005 (veddemål nemleg), og då hadde eg jo MASSE eg måtte ete i januar!:P

 

So vart eg altso gravid, og fekk stor mage med eingong (kjem vel av alt snopet og at eg fekk masse vatn i kroppen) ...sjølv dei største buksene mine passa ikkje i byrjinga av mars!:-/ Men so vart eg kvalm, og mista matlysta totalt. Spydde ikkje so mykje, men eg hadde jo uansett ikkje so mykje eg kunne spy. I påska var eg 81 kg, og no er eg 80,5...men på UL i veke 18 so viste det seg faktisk at fosteret hadde litt større mage enn normalen,- det var jo kjempegodt å få vete, for eg hadde kymra meg so at det ikkje fekk nok ernæring!

 

Har fenge litt av matlysta att no, men for å halde på maten so må eg ete noko søtt. Vert kvalm på tanken på frukt...heldigvis greier eg ein banan av og til, og jordbær seier eg aldri nei til!:) Middagar greier eg som regel, men jau, ein vert so fort mett!:-/ Eplejuice går det forresten mykje av!

 

Men eg føler meg ikkje so topp...har hovudverk heile tida, og har prata om det med jordmor, men ho hadde eigentleg ikkje noko tips! Men det ser ut som magen veks...dei vanlege buksene mine byrja jo å passe att i april, men no nyttar eg berre mammabukser og skjørt. Er forresten 20+4 idag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 28 nå, og jeg var vel rundt uke 20-22 før jeg var tilbake på startvekt, som var 65 kilo, nå veier jeg 67. (akkurat vært hos jordmor og veid meg...)

 

Gikk ned fem kilo, til seksti pga svangerskapskvalme og null matlyst. Tror det er helt normalt å gå ned noen kilo før man begynner å gå opp, i hvert fall hvis man er kvalm eller mister matlysten i første trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22+5 nå og gikk ned en god del fra uke 12 til uke 17. Først i uke 18/19 begynte jeg å legge på meg igjen. Først nå etter helgen er jeg over det jeg veide i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 5kg i forste trimester.. veide 57kg er naa i uke 22 og ligger enna under vekta jeg startet paa.. men det gaar sakte men sikkert opp over :) JM sa at babyen faar det den trenger saa jeg er ikke saa bekymret.

Magen vokser deg stoore og stoore for vaer uke naa og det er DEILIG!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mage vokser også med stor fart, eg elsker magen min! trur matlysten min byrjar å komma no. men har forsatt bere lyst på frukt og grönt. hm merkeleg. för hadde eg alltid lyst paa feit mat og snax. trudde ikkje liksom dette kom til å snu seg so enormt under graviditeten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 82 da jeg ble gravid og er nå 80 kg og stolt:) Er bare i uke 14, så mye kan jo skje ennå. *krysse fingre*.

 

Jeg går jo ikke inn for å slanke meg, men jeg er blitt skikkelig flink til å unngå godteri og brus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned en 5-6 kg. I mine tidligere svangerskap har jeg også gått ned omtrent det samme, men fra jeg er ca 4 mnd på vei, har vekten brukt å gå oppover igjen. Jeg er nå 16 + 1, og veier 62 kg, har vært nede i 61 kg en periode. Har normalvekt på ca 65 kg, men var oppe i 67 før svangerskapet (etter ferietur og slaraffenliv). Var hos jordmor sist fredag, og vekta viste forsatt ca 1 kg mindre enn da jeg var hos legen i uke 10.

 

Kvalmen er nå stort sett borte. Matlysta har kommet igjen, men jeg blir fortsatt fort mett, iallefall av middagsmat. Rekner med at vekta begynner å snu nå, men jeg synes det helt greit at vektøkningen lar vente på seg. Man slipper å legge på seg så mye, da.

 

For tiden har jeg faktisk det problem at buksene glir ned, de henger ikke på meg, lenger. Jeg må snørpe dem igjen med belte for å få dem til å henge på. Magen lar vente på seg, men det føles likevel litt feil å stramme beltet noe særlig... Fikk forresten spørsmål da jeg kom på jobb i kveld, om jeg har slutta å spise. De skulle bare ha visst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har er i uke 15 og har gått ned 12kg, men veide 98kg så det gjør i grunn ikke noe. Grunnen til at jeg har gått ned er ekstrem svangerskapskvelme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...