Gå til innhold

Utroskap, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder denne tråden her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/5246340

Saken er at jeg var en stor dust, har fortalt det, og nå trenger vi litt hjelp til å komme videre.

Han vil gjerne høre fra andre som har vært gjennom noe lignende.

En av tingene han sliter mest med, er at den jeg var utro med kom hjem i vårt hus dagen etterpå, og latet som alt var OK. Han er en bekjent av oss begge som han begynte å få et godt forhold til. Han var svært hyggelig og jovial, og hjalp til med å flytte noen ting her hjemme. Mannen min hjalp han med flere ting den dagen, og snakket masse med han. Natten i forveien har altså det som skjer i tråden over skjedd. Hvordan skal vi klare å takle dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

test

Skrevet

Få utløp for følelsene.. gråt, kjeft, skrik, gå gjerne løs på en sånn boksesekk, løp en tur, gå å tren, hva som helst for å få ut aggresjonen, bar eikke la den gå utover mennesker/dyr osv..

Dere må snakke sammen.. du må finne ut hva du vil? om du vil prøve å få dette til å fungere, om du kan tilgi osv..

Konen din må finne ut hvorfor dette skjedde, for dumt å skylde på at hun var full!!!! må være noe underliggende bak.. du må også finne ut hvordan du vil ha det fremover med tanke på kontakten til denne som det skjedde med..

Skrevet

Jeg har nå fått vite at han har en historie med å utnytte fulle jenter. Ta dem med hjem fulle fra byen og ha seg. Det værste er at jeg kjørte henne bort til han, og hentet henne morgenen etterpå. Trodde at alt var ok, at hun bare hadde sovet på sofaen; Jeg var kanskje litt godtroende..

Skrevet

om du vet såpass så ville jeg tipset politiet, og bedt din kone anmelde han.

Skrevet

HVis jeg har skjønt dette riktig så er dere begge her inne for å søke råd nå? Hvis så er tilfelle er jeg helt sikker på at dere kommer dere fint igjennom dette sammen. Det er jo kjempekonstuktivt hvis dere prøver å løse det sammen (som det ser ut som ) i stedet for å isolere dere bort fra hverandre. Du, Grrrr, bør ta det som er sikkert tegn at kona di angrer og bare vil at det skal ordne seg mellom dere, at hun har fortalt deg dette. Det er ryddig av henne å stå tilrette for sine feil når hun virkelig tar konsekvensene og innrømmer det. det enkleste hadde nok vært å ikke si noe...... så all respekt til henne tiltross for at hun har gjort en stor feil. Prøv å ikke la det ødelegge når hun nå viser full vilje til å forsøke å rette opp skaden. Ta det som et tegn på at hun virkelig angrer og ikke ville at det som skjedde skulle skje. Det er deg hun vil ha. Til kona di vil jeg si at hun nå må la deg reagerer, og ha full forståelse for at du kanskje vil ha behov for å sjekke henne en stund fremover. Hun må la deg få lov til å være sjalu. Hun bør nå være obs på at all hennes oppførsel bør være gjennomtenkt og hensynsfull på den måte at hun skal nesten gjøre det umulig for deg å bli sjalu. Du er heldig som har en mann som Grrr som alt er ute etter å finne en løsning sammen med deg, og ikke har dratt sin vei. jeg tror forøvrig han gjør helt rett i å bli hos deg, og jeg føler meg veldig sikker på at dette ikke kommer til å skje igjen. Da hadde du nemlig ikke fortalt han det. Dette kommer dere til å klare! Bare fortsett å være så kontruktive som dere er nå. Utvikler det seg ikke som dere ønsker så bli enige nå om at da skal dere søke hjelp hos en familierådgiver. Dere klarer dette. Det vet jeg.

Skrevet

som skjedde i fylla, gjør det litt lettere å svelge. Også det faktum at hovedinnlegger sa fra til mannen sin, får det også til å virke som hun oppriktig angrer på det hun har gjort. Sånn som jeg forstår situasjonen da, har hun beklageligvis hatt sex med en annen, men jeg vil tro at selve opplevelsen ga henne lite eller ingenting. Dessuten er det vel trolig at hovedinnlegger rett og slett var så full at hun ikke var klar over hva hun gjorde, og dermed bare havnet i situasjonen litt uforskyldt. (Sier ikke at dette unnskylder henne helt, men bare hva jeg tenker om situasjonen). Alt i alt vil det da være utrolig dumt om en sånn meningsløs greie skal være grunnen for at det ev blir slutt mellom dere, det hadde vært noe annet om hun hadde gått inn i et forhold til en annen med åpne øyne.

Jeg ser det vanskelige i at dette er en venn av den bedratte, og synes personen hovedinnlegger lå med har opprtrådd på en helt uakseptabel måte. En ting er at han lå med kona hans på en fest, men man dukker da ikke bare opp i hjemmet deres dagen derpå, som om ingenting hadde hendt. Dette synes jeg nok hovedinnlegger burde ha latt mannen sluppet, enten ved å jage kompisen på dør, si klart fra om at han ikke var ønsket der eller si fra med en gang om at hun hadde vært utro. Men dette er det for sent å gjøre noe med nå.

Det jeg tror er viktig i etterkant av utroskap, er at den bedratte får snakke om det så ofte og så lenge som han ønsker. Men det er også viktig å være bevisste på at man ikke tar opp utroskapen ved enhver anledning der man er uenige, og bruker dette mot den som bedro i årevis etterpå. (Dette gjorde eksen mot meg. Jeg burde gi meg, siden jeg tross alt hadde vært utro. ) Og ta tiden til hjelp. Kanskje kan det også hjelpe å konfrontere kompisen, siden dere da viser at dere står mer samlet som par. Ikke med balltre, men at mannen sier fra om at han vet hva som har skjedd og at han synes det var utrolig dårlig gjort å bare dukke opp og ta imot hjelp som om ingenting var skjedd. Dette kan være lik hard medisin som om du hadde slått ham, siden han vil føle seg som en idiot og en taper og ikke kan si noe i mot det du sier til han.

Kanskje kan det også hjelpe om dere reiser bort og opplever noe sammen. Prøv å få barnefri, og nytte i hvertfall deler av alenetiden til noe annet enn å snakke om dette.

Skrevet

måtte bare teste litt, jeg har desverre litt erfaring med dette, Jeg har gjort noen dumme ting i løpet av forholdet vårt, men det startet da jeg var veldig ung og umoden, like etter jeg traff samboern min så hadde jeg en affære med en eks, en gang. og jeg hadde i tilegg kysset en kamerat av meg - helt vennskapelig på en fest., men jeg klarte ikke holde det skjult og fortalte samboern min det.

Han ble selvsagt sjokka og lei seg, vi var jo egentlig nyforelsket og i startfasen på forholdet,. tiden som fulgte ble det mye krangling og han brukte det ofte mot meg, men vi likte hverandre veldig godt og ønsket å prøve videre, han ble veldig sjalu og sjekket mail, mobilen min, og leste tilogmed i dagboka mi, noe som er forståelig. Det tok lang tid før ting ble bra, men det ble bra, men jeg hadde en annen eks som ofte oppsøkte meg på jobb, hadde aldri noe med han å gjøre seksuelt men sambo fant ut at han traff meg ofte på cafe osv, og det mislikte han sterkt, selv om jeg burde vært ærlig og fortalt han at vi var venner, men jeg brøt all kontakt med han eksen som jeg hadde noe kontakt med, og det tok igjen tid før sambo kunne stole på meg,

Jeg var veldig ung da, 20 år, og litt naiv. Men vi snakket om alt som hadde skjedd, sambo var 2år eldre, og vi var veldig åpne med hverandre senere, både sexliv, problemer og andre ting.

Men 4år etter, da var vi gift og hadde barn og hus og lykkelige som bare det , så skjedde en ulykke =(

En bekjent av mannen min flørtet vilt med meg og jeg lot meg rive litt med, men saken er at jeg klarte å stanse det før det gikk for langt, og fortalte mannen min alt dagen etter, vi gikk til terapi senere, da dette var ganske drøyt , og mannen min ønsket å drepe vedkommende.

Vi slet lenge , spesielt jeg, med svart samvittighet er min største straff, jeg tenker på det hver dag, straffer meg selv, men sier ikke det til mannen min, vi har et bra sexliv og bra forhold nå, venter faktisk nr 2. Lenge gikk mannen min med aggresjon i seg og ønsket å drepe, og jeg kan forstå det, vi er voksne nå, og jeg har lært, på en kraftig måte.

erfaringen min er; det er lett å føle begjær og tiltrekkelse av andre menn/kvinner, og ofte er veien kort til utroskap. Med alkohol i bildet er det nesten verre, da mister man hemninger.

Hun fortalte det til deg, noe som både er egoistisk og bra, men jeg tror de aller fleste vil havne i en situasjon hvor de føler seg fristet, og da er folk forskjellige , noen klarer å stå imot - andre ikke.

Hun gjorde det ikke fordi hun kanskje var misfornøyd med deg, men mulig av helt andre faktorer, fyll, seksuell tiltrekkning , og hun mistet hemningene sine, at hun tør å fortelle deg sannheten er kjempebra, du må stole på hva hun sier, for å være ærlig så syns jeg denne episoden deres var "liten", det finnes mye verre utroskap enn dette, og hvis dere mener forholdet deres er verdt å satse på så ville jeg gjort det, dere må lære å tilgi, gå til terapi, og hun må regne med sjalusi fra din side i fremtiden, hun må jobbe for tilliten din igjen, min historie høres sikkert tullete ut, men jeg var veldig umoden og vi jobbet begge i utsatte yrker og mye sexpress i hverdagen, men vi har lært. Og jeg angrer ikke et sekund på at vi ville satse på forholdet.

Skrevet

Naiv du Stine, aldri vært så full at du ikke vet hvor du bor engang ..

Skrevet

Han vet at jeg vet det, han fikk beskjed når hun fortalte meg det. Tenk om han hadde vært mann nok til å angre.

Skrevet

Ja, utifra hva mange andre går igjennom så kan nok dette virke som noe lite; Det skjedde bare en gang, det ble ikke holdt skjult. Men det tillitsbruddet jeg føler er nok ganske stort alikevel. Jeg våknet opp midt på natten i dag, og snek meg ut i stuen med mobilen og laptopen hennes. Jeg klarte ikke å la være; Har selvfølgelig fortalt det etterpå...

Skrevet

Jeg syns hun skal være klar over at du kommer til å sjekke hennes mob, pc og slike ting en god stund fremover, Skjønner at du føler deg sveket, og det er viktig at du får utløp for din frustrajon,

Har dere barn sammen?

Jeg må forøvrig si at det er utrolig at du lar kona sove borte på fest? hadde aldri jeg latt mannen min gjøre,

Skrevet

Det var ingen fest, festen var hjemme hos oss dagen etterpå.

Skulle bare drikke med noen kompiser.

Vi har et barn sammen, og jeg har sagt at han bare må sjekke med så mye han vil. Jeg kunne ønsker det ikke hadde skjedd, men det går jo ikke. Vil bare at vi skal klare det her.

Skrevet

Vi har ett barn sammen.

Hun var ikke på fest, hun skulle bort til to kompiser og drikke litt; hadde ikke gjort noe sosialt bare med sine venner på en stund. Han ene av dem er bestevennen hennes, og en av mine beste venner. Han måtte dra hjem. Jeg er kanskje naiv, men jeg stolte faktisk på henne. Hun har alltid kunnet stole på meg hvis jeg skal sove over ett sted.

Skrevet

De kommende dagene vil være tøffe, men dere må ikke gi opp for det. Hvis dere sliter med å prate sammen så vil jeg anbefale terapi, helestasjonen tilbyr dette. Jeg mener det, dere må gi det litt tid, men når dere får det litt på avstand så vil det være lettere å prate om det. Jeg lover!

Skrevet

Vi snakker mye sammen. Vi sitter ved siden av hverandre nå. Jeg stakk i går etter at hun hadde fortalt det (vel, jeg kjørte henne til en venn), og hadde tenkt å sove over hos venner. Men dro hjem. Så jeg tror vi klarer det. Men jeg vet jo aldri om jeg kan stole på henne igjen.

Skrevet

joda, det klarer du, men det føles svart ut nå, men det må hun takle, og det gjør hun og tror jeg, jeg unner dere ikke dette, men dere kan faktisk komme sterkere ut av det, tro det eller ei.

(ikke det at jeg mener det var positivt det som skjedde)

Har dere det bra sammen i forkant av det som skjedde?

Skrevet

Vi har hatt det veldig bra, han er den beste mannen på jord.

Eneste er at vi følte oss litt gamle og etablerte, enda vi fortsatt er unge. Men jeg ville aldri byttet han ut. Han er perfekt for meg, vi balanserer hverandre.

Skrevet

gamle? he he, ja man blir brått voksen når man får barn, men seriøst, ta en prat med helsestasjonen, de har familieterapi, virkelig, det er ingen skam, det kan hjelpe dere i riktig retning.

Skrevet

Jeg fatter ikke at han hadde nerver til å møte opp hjemme hos dere, men han trodde vel at hun ikke hadde tenkt å fortelle deg det da. Uansett så synes jeg det er drøyt, av ham.

Du har nok en super jente, som gjorde det riktige ved å fortelle deg det. Det skal litt guts til for å gjøre det, når innsatsen er så høy. Men jeg har også vært så full at jeg nesten ikke har visst hva som var opp og hva som var ned, og tror derfor det er lite mening i å presse henne til å se etter en grunn bak handlingen (ser noen sier at dere bør lete etter grunnen bak...) . Ok om hun selv ser en, men sannsynligvis var dette bare en helt meningsløs greie. Om denne idioten har pleid å sjenke jenter for å få dem i seng før, har han nok planlagt hele opplegget.

Nå som dere begge vet om det, har dere et supert utgangspunkt for å jobbe videre med forholdet (selv om grrr kanskje ikke ser det nå). Lykke til videre, begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...