Gå til innhold

Har mye vondt i magen...


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Har så mye vondt i magen, og forsåvidt også i korsryggen. Hadde jo en del mensenmurringer til å begynne med i svangerskapet, men det gav seg litt rundt uke 10. Nå har jeg siden uke 15-16 hatt ganske så mye kynnere. I tillegg så har jeg mye mensenmurringer og det kjennes ut som om noe ligger i klem inne i magen. I natt har jeg ikke sovet da jeg hadde konstant smerter i korsryggen og i magen. Forrige helg var vi på føden for jeg ble så redd for at det skulle være rier, men da var det ikke det. Kan jo ikke reise inn hver gang man har vondt, men jeg blir redd da... Skal det være så vondt da?

 

Noen andre som har mye vondt i magen? Synes liksom ikke det kan karakteriseres som strekksmerter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har nok ikke så mye vondt som deg, men litt. Hadde mye mensmurringer de første 10-11 ukene av svangerskapet. Så tror jeg det var kynnere jeg gikk mye med fra uke 14-24. Nå er det ikke så mye kynnere tror jeg (uke26), men kjenenr fremdeles ut som noe ligger i klem eller presser nedover i magen, og har innimellom noen tak hvor det er smerter i bekkenet og korsryggen. Siden du har vært inne på føden og fått avkreftet av det var rier, så kan du sikkert slappe av. Men skjønner jo at du bvekymrer deg, og synes ikke du skal føle deg dum om du ringer dit senere en gang når det er mye smerter igjen. Legen min sier at sånne smerter er helt vanlig, men at de ikke skal være konstante og langvarige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også noe som kjennes ut som det ligger i klem på høyre side av magen. Av og til er det så vondt at det kjennes ut som noe holder på å sprekke. Anfallene varer i et par dager. Har kommet og gått i over en måned. Skal på ul på gyn pol på sykehus i morgen, for å sjekke, siden det ikke gir seg.

Hvis det ikke gir seg må du kreve en skikkelig undersøkelse. Selv om det kanskje ikke er noe farlig, blir man jo så skremt mens det står på.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er forresten 18+0 i dag:) Prøvde nettopp å legge meg nedpå litt da jeg er trøtt siden jeg ikke har sovet noe særlig i natt, men har så vondt i korsryggen at det gikk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig mye vondt i magen til uke 14, så kom det tilbake i noen dager i uke 18 og uke 21. Skikkelig kraftge mensenaktige smerter, men ingen blødning. Jeg fikk beskjed om at det var ligamantsmerter - at livmoren vokser og jeg får vondt når muskelen/leddbåndene strekker på seg.

 

Magen min vokser også litt ujevnt, så det er nok babyen som vokser i rykk og napp. (Men det har vært fryktelig vondt, jeg våkner opp om natten av smertene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye vondt i korsryggen, akkurat som den verker, samt noe mensmurringer innimellom (men ryggen er værst). Det høres liksom ikke ut som "rie" smerter selv om de også kan sitte i ryggen, for de slipper jo liksom taket.. kan det være en Bekkenløsning, eller noe annet som er kommet i klem (som på en måte ikke har noe med svangerskapet dirkete å gjøre). Kanskje du kan oppsøke en naprapat?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ligner symptomene jeg har også...hm... Er mange forskjellige type smerter en skal igjennom... Takk for innlegget ditt, håper noen har noen bra svar, så vi slipper bekymringene. Har iallefall vært fullt liv et par dager nå, og det er jo et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kab! Jeg har også mye mensensmerter for tida- både i magen og i ryggen. Skrev et bekymret innlegg her i går, men ble vel ikke noe særlig klokere. Ryggsmertene er verst, er til tider så ille at jeg kaster opp. I helgen kunne jeg bare ligge, helt grusomt. Dro til legen i dag, og hadde faktisk UVI. Han mente likevel at ryggsmertene skyldtes BL, fordi jeg var helt stiv i musklene. Han mente at jeg kompenserer, og beveger meg feil pga smertene i bekkenet. Glad jeg dro likevel, er vel ikke bra å gå med UVI for lenge heller. Har fått Furandentin-kur nå....

 

Når du har sånn mage-/ryggubehag, føles det da veldig stinnt også? Hos meg er det sånn at det kjennes som et bredt belte som strammes rundt magen, ca i navlehøyde. Selve smertene sitter lengre ned... Rare greier, også blir man jo så bekymret også. Kjenner du forresten mye bevegelse ennå? Minien her sparker mye for tida, spesielt hvis jeg sitter litt fremoverbøyd. Synes vel at det blir litt trangt, he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Sunnivamamma

 

Ja, noen ganger kan det kjennes ut som et belte som strammer ja.. men som regel kommer det en kynner eller en mensenkrampe som stremmer skikkelig både foran og bak. Har lagt merke til at det er forskjell på kynnerne også(tror jeg da). Noen ganger er det som om det plutselig er en hard og litt stor tennisball nederst i magen(over symfysen). Og andre ganger så kjenner jeg at magen strammer seg fra navelen og ned, blir helt hard og står litt opp.

 

I går hadde jeg den stinnhetsfølelsen i hele går, og det vil si at jeg følte at magen aldri slappet av og at noe inni der ble liggende i kelgen klem eller noe.

 

I forhold til bevegelse synes jeg det er veldig opp og ned. I helgen tror jeg ikke jeg kjente noe særlig, men på torsdag før helgen(etter jordmortime) var det masse liv. Og i dag igjen synes jeg at jeg har kjent litt mer til det igjen. Men det er ikke sånn at jeg kjenner veldig tydelig spark liksom. Mer som små dult eller leamus ennå. Når skal man liksom tydelig kjenne spark da? og når kjenner sambo det?

 

Det høres jo virkelig ikke noe godt ut at du har så vondt at du kaseter opp da, vennen... Men magevondtene hadde ikke noe med uvi å gjøre eller? Jeg sjekket jo urinen på torsdag så det er vel lite sannsynlig at jeg har det. Men jeg blir så usikker på disse magesmertene altså.. og ryggen.. er dette bare vokse og strekksmerter asså?! Hvordan skal eventulet BL kjennes ut da? Må man ha vondt i lysken og beina da? Jeg har vondt i korsryggen og i hofta på en måte og nedover litt i rumpa.. For min del blir ryggen verre når jeg ligger tror jeg. Prøvde utallige stillinger i natt, men ingenting funket.. Uff, blir sliten av mer eller mindre konstant murring og smerter i mage og rygg. Har ikke vært på jobb i dag, og vet ikke om jeg orker i morgen heller.. får se an om jeg får sove noe til natten...

 

Men vi er fortsatt overlykkelige for å være gravide.. hehe, det er det som er så sprøtt!! Man er ganske så sikker på at dette er det verdt.. hehe, ikke sant?

 

Godbedringklem til deg da sunnivamamma:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye kynnere, og de er til tider ganske plagsomme. Våknet i natt av at magen var "fylt til randen". Trodde man fikk kynnere når man var sliten, men man kan da ikke være sliten når man sover?

 

Har ikke hatt noe mensmurringer i svangerskapet, men har litt korsryggvondt innimellom.

 

Jeg er nå i 19. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...