Hemi Skrevet 6. juni 2006 #1 Skrevet 6. juni 2006 Jeg sliter veldig med hodepine. Har det nesten hver 3 dag og det er så slitsomt. Jeg kaster opp og er skikkelig dårlig. Det starter alltid på natten og holder på utover dagen. Våknet 0230 i natt og måtte opp å ta paracet, men det hjelper ikke. Har fortsatt veldig vondt. Ringte legekontoret og jeg skulle få resept på nesespray mot migrene så vi får se om det hjelper. Er det noen som har noen andre råd til meg om hva jeg kan gjøre?
Carina83 ~ termin 05.09.07 ~ Skrevet 6. juni 2006 #2 Skrevet 6. juni 2006 Har du sjekket ut for allergi? Det kan jo ligne migrene . Burde du ikke få litt mer enn nesespray om de tror det er migrene ? Paragin forte skal vel klare å dempe skallebanken litt. Også er jo det å sove (om du har mulighet) en god hjelp da=)
Hemi Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2006 Jeg har pollenallergi, men hodepinen er hele året så jeg tror ikke det er det. Har hørt at nesesprayen skal være veldig fin så jeg får teste den ut. Har prøvd både paralgin forte og div andre smertestillende, men det hjelper ikke. Det som hjelper etter en stund er Ibux, men jeg må ta så mange før det hjelper og det like jeg ikke. Har tvillinggutter på snart 7 mnd så det er ikke så lett å få sovet no særlig, men jeg tenkte jeg skulle legge meg litt sammen med dem nå for de er trøtte.
blond Skrevet 6. juni 2006 #4 Skrevet 6. juni 2006 Du bør også sjekke jerninnholdet i blodet og hemoglobinet ditt (Hb), for lavt kan føre til hodepine. Og så er det viktig å drikke mye vann, juice, farris osv, spesielt i varmen. Blir du uttørret får du hodepine. Stress i kombinasjon med lite søvn er også med å bidra til hodepine.
Hemi Skrevet 6. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2006 Ja det skal jeg gjøre. Jeg sjekket det når jeg gikk gravid, men mye kan jo ha forandret seg siden da. Jeg blir veldig tørst etter at jeg har hatt ett sånt anfall, men er ikke noe flink til å drikke ellers. Det må jeg bli flinkere til. Burde vel kanskje også få meg mer søvn, men jeg er jo ikke trøtt. Bare ligger å vrir meg i senga. Noe må gjøres for det er veldig slitsomt å gå sånn. I dag gikk det 12 timer før det begynte å slippe taket.
blond Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Søvn handler mye om vane. Hvis du over en lengre periode ikke kan sove etter behov så venner kroppen din seg til det og det blir vanskelig å legge seg og sove når du først får mulighet til det. Noe som bekymrer deg? Bekymringer kan også forstyrre et søvnmønster. Kanskje meditasjon kan hjelpe deg hvis du ikke har tid til å sove nok? Noen minutter hver dag eller når du føler deg spesielt trøtt kan hjelpe til å få mer energi. Og kanskje hjelpe deg til å få mer kontakt med kroppen din/behovene dine.
Pige81 Skrevet 6. juni 2006 #7 Skrevet 6. juni 2006 For meg så høres det ut som migrene... Som virkelig er noe dritt!! Har det ganske ofte... Jeg pleier ikke å kaste opp, men blir utrolig kvalm... Dette hjelper meg: Ligge på et kaldt, mørkt rom og ha en kald klut i pannen. Lindrer i hvertfall litt... Drikke mye vann er også viktig! Massasje hjelper også veldig godt... Hmm, var det jeg kom på i farten :-) Lykke til! :-)
Tjolahopp Skrevet 7. juni 2006 #8 Skrevet 7. juni 2006 Hvis ikke du har prøvet det ville jeg tatt 1) en sjekk hos kiropraktor og sagt at du har mye vondt i hodet og om han kan sjekke om du har noen låsninger som kan forårsake dette. 2) ta noen timer klassisk massasje av skuldre / nakke / øvre rygg og se om dette kan hjelpe. Jeg vet at det koster noen kroner, men du burde finne ut om plagene dine kommer av spenninger i kroppen som det går an å gjøre noe med. Ellers må jeg bare si at jeg får hodepine bare av å tenke på hvordan det må være å ha tvillinger. Hadde du hodepine før tvillingene kom inn i livet ditt?
Hemi Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. juni 2006 Tusen takk for alle rådene. Jeg kunne godt tenkt meg å lært meditasjon blond. Lånte en bok på biblioteket en gang, men det funket ikke helt. Det er ingenting som bekymrer meg for øyeblikket. Er vel kanskje heller vanen av å ikke sove så mye. Ja Tobarnsfar jeg burde nok tatt meg en tur til kiropraktor eller noe sånt for jeg har plager med bekken, rygg, skuldre, nakke også. Skal egentlig begynne å jobbe igjen 1 aug, men det ser dårlig ut så langt. Prøver å gå turer, men da blir det bare værre. Jeg har hatt vondt i hodet i mange år. Tok rønken av hodet da jeg var yngre og da sa de at det var migrene, men legen min nå mener at det er spenningshodepine. Tvillingene har nok ikke noe med det å gjøre...ikke enda ihvertfall, men jeg er jo litt spent på hvordan det blir når de begynner å gå. De er veldig snille, men jeg tror de kommer til å bli noen skikkelige ramper som finner på masse rart når ikke mamma følger med. hehe.
blond Skrevet 7. juni 2006 #10 Skrevet 7. juni 2006 Hvorfor fikk du det ikke til? Hvis jeg er veldig urolig så legger jeg meg på senga og har det helt mørkt i rommet og stille rundt meg. Jeg lukker øynene og lytter til pusten (vanskelig å fortsette å puste normalt de første gangene, men det venner du deg til). Jeg puster dypere og langsommere og konsentrerer meg om dette helt til jeg nesten sovner. Slik holder jeg på noen minutter til jeg føler meg samlet igjen. Det funker! Prøv.
☆Gudlo☆ Skrevet 7. juni 2006 #11 Skrevet 7. juni 2006 Høres veldig ut som migrene.. Og jeg har også hørt at den migrene nesesprayen skal være veldig god... Uff, håper du finner ut av dette, tenker bare tilbake med gru på den tiden min lillebror slet med migrene. Vi kunne ikke gå over gulvet på rommet hannes når han låg i sengen sin engang uten at han klagde på hvor vondt det gjorde..
Hemi Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2006 Ja jeg skal prøve det blond. Takk for tipset. Har vært tung i hodet i dag også, men ikke så vondt at jeg måtte ta tabletter.
Tarzanmamma! Skrevet 7. juni 2006 #13 Skrevet 7. juni 2006 Har du prøvd ostopati? Det virket på meg! Jeg hadde noe av det samme symptomene som du. Etter bare en behandling ble jeg mye bedre, nå har jeg hatt "vanlig hodepine" men den kurere jeg med paracet. Slike anfall har jeg ikke hatt siden. Anbefales!!!
Hemi Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #14 Skrevet 7. juni 2006 Hva går det ut på da Bondetuppa? Er villig til å prøve det meste jeg nå for å bli kvitt dette. Tenker på når ungene blir litt større...da må jeg jo fungere normalt og ikke ligge utslått med hodepine.
Tarzanmamma! Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Du får ha meg undskyldt at jeg ikke har svart før nå!Jeg fant ikke innlegget før nå! Er så ny på dette sju! Ostiopati er en form for fysioterapi, det er bindevevet som blir behandlet. Du kan si det sånn at viss det foreksempel er skiveutglidning i ryggen så hjelper det lite å få skiva på plass viss det ikke er bindevev til å holde det på plass! Min hodepine mente ostiopaten stammet fra en skade da jeg var yngre! Og ikke i nakken som jeg trodde men i bekkenet! Det var litt rart for han viste at jeg hadde skadet meg før jeg sa det selv. Jeg mente at det ikke var så stor skade at det skulle bli meen av det, en det ment tydelig vis han. Uansett han fikk meg bra!!! Nå har jeg "normal"hodepine, og ikke helt utslått. Vet ikke om jeg greide å forklare dette, men jeg lover deg at det er hvert å prøve!
Hemi Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 15. juni 2006 Ja det hørtes veldig interresant ut. Har også tenkt litt på akupunktur, men jeg vet ikke hvordan det funker. Noen som har prøvd?
pace Skrevet 15. juni 2006 #17 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har prøvd ganske mye rart opp gjenom tidene. Har vært hardt plaget med migrene i mangen år. Kiropraktor og masassje har hatt litt effekt, da det hindrer at jeg får spenningshodepine, som går over i migrene. Akupunktur hadde jeg ingen effekt av. Det som derrimot ser ut til å hjelpe, er bindevevsbehandling. Har fortsatt mangen annfall, men alikevell mindre plaget nå en tidligere. Jeg har og forsøkt forebyggende medisiner uten effekt.
Hemi Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. juni 2006 Jeg vil takke alle sammen for rådene og tipsene jeg har fått. Det varmer at så mange bryr seg og vil hjelpe. Jeg har hatt 6 anfall på 1 mnd og det syntes jeg er litt mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå