Gå til innhold

ang. kjønn igjen... :o) Hjelp meg...


♡ Bella- nr2 i desember♡

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før jeg ble gravid ikke vile vite kjønnet, så ble jeg litt usikker, og så var jeg fast bestemt på å ikke vite det, og nå kommer usikkerheten igjen....hmmmm

 

bare 3 uker til UL, må jo bestemme meg...Sambo vil jo gjerne vite om det er Tobias eller Emilie vi venter på, men jeg har litt lyst på den stoore overasklesen når fødselen kommer.

 

Men...på en annen side er det jo koselig å få vite noe på forhånd også da...og så blir det mye mere gøy å se på babyting....og man blir kanskje litt mere knyttet til barnet om man vet hvem det er...?

 

Hmmm..noen synspunker som kan hjelpe meg med valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Jeg skjønner deg litt jeg :)

Men vi har bestemt oss for at vi vil vite om det er en Tobias eller Elina vi venter på.. *så like navn vi har valgt* hehe

men vi vil kun vite det dersom hun ser det ganske sikkert.. at hun får ett godt bilde av tissen på babyen ... kjipt å få vite at det er feks jente og ut kommer en gutt - også har vi kanskje handla masse i rosa og malt jenterommet osv..

har 18 dager til neste ul jeg også.. og da håper jeg babyen ligger så vi får se det denne gangen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat vært på UL og fikk vite at det blir ei jente :-) Før hadde jeg egentlig ikke lyst til å vite det, men når det nærma seg blei jeg alt for spent. I tillegg så fant jeg ut at det er jo ikke noe mindre spennende å være gravid selv om du vet hva det er. Det å være gravid er jo ganske fantastisk, og det ødelegges ikke av å vite at det er ei jente. Nå kan vi jo si "ho" også, og da bli det liksom mer personlig. Jeg tror heller ikke det kommer til å ødelegge fødselen, du får jo en overraskelse likevel, hvordan ser ho ut, hvem er ho...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil vite!!

men det ville jeg jo forrige gang også... fikk vite det sikkert at det var ei lita jente, men ut kom marius.. hihi

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. dette er ikke lett altså...

Kanskje jeg skal bayen få lov til å bestemme, det er jo ikke garantert at den vil vise oss hvem H*n er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig ikke vite det. Jeg mente at det var verdens største overraskelse og jeg ble litt oppgitt over andre som absolutt ville vite det. Men så sto jeg for å kikke på babytøy og da bestemte jeg meg for at dette gidder jeg ikke være med på, det går jo ikke an å planlegge innkjøp uten å vite kjønn! Jeg er student og vi har ikke særlig god råd, derfor kan vi ikke gjøre alle innkjøpene til samme tid etter babyen er født. Men det finnes jo knapt kjønnsnøytrale babyting!

 

Skal på UL selv den 15/6 og har bestemt meg for å få vite. Hvis babyen vil da. Mamma visste ikke hva det ble med sine to første, bl.a. meg, men fikk vite det med de to neste. Hun sier at man får et mye mer personlig forhold til magen når man vet hva det er som vokser og gror der inne. Og som en venninne av meg sa: Det er jo ikke så veldig overraskende hva det blir, det blir enten gutt eller så blir det jente. Det er ikke sjans for at den blir gul eller blå eller rosa eller grønn eller... du skjønner. Det er liksom bare to ting det kan bli.

 

Jeg vet ikke om dette gjorde deg klokere, men det er hvertfall slik jeg tenker.

 

Blir spennende å høre hva du bestemmer deg for! Lykke til med valgets kvaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei!

 

Jeg vil ikke vite kjønnet, og det vil heldigvis ikke pappaen heller. Det har vi vært enige om siden lenge før jeg ble gravid :)

Vi ser ingen ulemper med det. Vi kommer uansett ikke til å kjøpe typiske rosa eller babyblå klær til barnet selv etter det er født, og gleder oss til den store overraskelsen når barnet blir født!

Jeg tror heller ikke at man blir noe bedre kjent med barnet om man vet kjønnet. Det vil jo uansett ha sin egen personlighet, uavhengig om det blir gutt eller jente...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det akkurat likt som deg!

Er 2 uker til ultralyd og vi velger å få vite.

Er 18 uker på vei og innser at det ville være direkte uhøflig mot den lille å ikke ville vite om det er en gutt eller jente, vi er jo allerede på bølgelengde og koser oss så mye sammen. Fint å være på fornavn en en ny kompis, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Akkurat det samme her. Mannen min vil gjerne vite og jeg vil ikke......... eller vil jeg....... hmmmmmm........... :-)

 

Hadde han ikke ønsket det så sterkt så hadde vi latt være men nå vet jeg ikke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her..skal på ul i morgen, og har jo litt lyst å vite da...har to jenter fra før og ikke visst kjønnet da..det var en herlig overraskelse!!! Jeg tror jeg skal klare det denne gangen også..du da ..tror ikke du vil angre på å holde det "hemmelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke så sterk mening på om jeg ville vite det eller ikke. Men mannen min hadde veldig lyst til å vite kjønnet og siden jeg tenkte at det kunne være greit for han å for å få et litt tettere forhold til det som skjer inni magen min syntes jeg det var greit.

 

I ettertid er jeg veldig glad for at jeg fikk vite kjønnet. Alt ble på en måte så utrolig mye mer virkelig etter det. Nå kan jeg tenke på babyen som en liten gutt og prøve å se han for meg.

 

Selvfølgelig var det viktigste at alt var i orden, men allikevel: Jeg er veldig glad for at jeg bestemte meg for å vite kjønnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig usikre. Mannen min har ei datter fra før, og da vi ventet vår første sammen var vi veldig usikre., så da det ikke ble nevnt på UL, ble det aldri til at vi spurte. Hadde ingen formening selv om hvilket kjønn det ble, og syns det var spennende. Hadde jo fått vite at alt var bra med den lille... Mannen min derimot var skråsikker på at det var en gutt jeg bar fra øyeblikket testen var positiv omtrent, og fikk rett!

Denne gangen tror jeg nok at jeg vil vite det. Praktisk ifht klær vi har fra før osv.... Hvis bare brevet om time kommer snart..... Snart 1 mnd siden jeg var hos legen....Sist gikk det så fort fra henv. til timeavtalen lå i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd og fikk vite det i dag. Har to i fra før og da visste jeg det ikke. Angrer litt nå, føler at moroa er over nå og at det ikke er flere overaskelser igjen. Hadde ikke forventet den følelsen,men hadde jeg fåt valgt igjen ville jeg ikke visst det. For seinT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og sambo ville gjerne vite det, men babyen låg feil vei, og i tillegg holdt hånda si foran kjønnet sitt og ville ikkje vise oss hva det var. Men jeg har hatt en følelse siden jeg ble gravid, at det er en jente i magen, og vi snakker til babyen m navnet vi har funnet til jenta... Er kanskje litt dumt, om det blir en gutt, men vi klare ikkje tenke oss at det er en gutt der inne... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...