Gå til innhold

Bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette? Datteren vår blir ett år om et par uker og min plan var at hans og min familie feirer her sammen på bursdagen hennes. Han la frem en helt annen plan i går for meg. Han vil ha bursdag med henne hjemme hos seg, med sin familie dagen før (moren hans har og bursdag den dagen). Han vil gjøre dette til en tradisjon.

Jeg synes det er hårreisende at to oppegående foreldre som er gode venner ikke skal kunne klare å feire denne dagen sammen for hennes skyld. Jeg tenker det om fremtiden og men den dagen nye partnere kommer i bilde vil kanskje dette bli vanskelig, da får vi ta det da.

I år sa jeg etter masse overtalelse ja til å dra ut dagen før med datteren vår selv om det blir vanvittig stressende for meg. Han bor over en time unna, dvs 2 timer kjøring pluss være der ute i noen timer, altså hele dagen min går! Hun har enda ikke vært noe særlig alene med han, derfor må jeg være med, hjemmet hans er heller ikke tilrettelagt for en liten aktiv pike, trapper uten sikring og oppussing somike er ferdig overalt.

Lurer nå på hvordan dette funker rundt hos ddere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det fortsatt ikke vært noen bursdagsfeiringer etter at vi gikk fra hverandre. Etter planen skal vi feire bursdagene sammen, dvs. at pappaen kommer hit for å feire dagen.

Pga. min eks-svigermors oppførsel i etterkant av seperasjonen vil jeg ikke be henne hit, eks-svigerfar kunne jeg bedt. Om hun er voksen nok til å innse hvor feil hun tok og ber om unnskyldning skal jeg også være voksen nok til å tilgi pga barna, men ikke før.

Skrevet

og tror nok ikke dette vil gå utover barnet på noen måte. Barnet ditt blir jo bare vant til å ha to feiringer, men selvfølgelig kan det jo være en fordel om den som ikke har samvær på bursdagen stikker innom.

Jeg sa klart fra til eksens familie om at de gjerne måtte komme på besøk og var også åpen for å feire bursdag sammen i etterkant av bruddet. Dette føltes ikke naturlig for eksen, og dermed synes jeg det er helt greit at han har egen feiring. (Men dessverre er han nok litt slapp på dette). Nå som jeg har ny familie, er det naturlig at min og mannens familie feirer sammen.

Det eneste jeg er sikker på er at de aller fleste barn ikke får ødelagt dagen sin av at ikke all familie feirer sammen, men dette kan jo selvfølgelig være litt værre om det er snakk om større barn. Som er vant til sånne fellesfeiringer. Og så flott å kunne slå sammen farmor og babyen sin feiring, det hadde kanskje du også syntes om det var din egen mor?

Skrevet

Jenta mi runder året om 4mnd å da skal bursdagen feires hjemme hos meg. Da er pappaen og hans familie invitert. Er vel sånn det kommer til å være fremover også. At den blir feiret i hjemmet hvor hun bor fast men pappaen og hans familie er selfølgelig invitert hvert år.

Om de ønsker å ha egen feiring uten at jeg er der så skal de få lov til det. Men da får de ta en annen dag enn selve bursdagen hennes.

Jeg og pappaen bor dessuten bare noen minutter fra hverandre så spiller ingen rolle hvor den blir feiret. Om han har lyst til å ha den hjemme hos seg neste år f.eks er helt greit, men da har jo jeg lyst til å komme å. Men tror ikke dette blir noe problemer.

Syntes selv det er koselig at alle greier å samles på merkedager som dette, selv om man ikke er noe fan av hverandre.

Skrevet

Vi kommer nok til å feire hjemme hos oss alle sammen :)

Synes to feiringer blir litt tullete, hvertfall de første årene synes jeg det er greit at hun feirer hjemme liksom.

Senere synes hun nok bare det er stas med flere feiringer!

Skrevet

Her hadde vi to feiringer. Jr hadde vanlig samvær med pappan på bursdagen, og vi inviterte all hans familie + mor (etter avtale med mor). Så hadde hun feiring på sin side dagen etter. Fungerte fint her - og et brudd er jo et brudd. OG vi er gode venner både mor, far + meg som er stemor. Vi har en åpen kommunikasjon om det meste - så vi var enige om dette.

Vi skal nok greie å samles på støre merkedager - som konfirmasjon og bryllup - om det skulle komme på.

Skrevet

Ja, jeg mener at det bare skulle mangle at vi klarer å være sammenpå sånne dager. Det er tross alt den lille vi er der for ikke oss selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...